Mörka tider . . .

Har nu läst lite olika bloggar och alla så som jag verkar en en mörk tid just nu. . .

Det kanske är så början på nytt år, det har jag aldrig tänkt på tidigare, alla kanske sätter nya mål, dem vet inte vart dem ska börja, ekonomin kanske är dålig för alla eftr juletider och nyårsafton. . .

Alla pengar kanske har gått till mat, julklappar, jullrean och ev besinpengar för att ta sig runt till alla. . .

För min del är det en mörk tid just nu för att jag slösat bort alla pengar på julklappar och besin för att kunna ta mig till dem jag vill vara med under jul och nyår.

Dels så har jag väldigt mycket som jag vill sätta igång med, och jag tror jag vet vart jag ska börja någonstans, det är posetivt iallafall.

Vill med kunna spara pengar detta år, just nu är det redan tajt med ekonomin men ska försöka spara in pengar på annat för att ha råd med att kunna spara, det är tufft, det kommer bli ett tufft år på många sätt, det tyngsta är nog att få ekonomin att gå runt. . .

Och bara att få ekonomin att gå runt kommer betyda stora uppoffringar, försöker tänka att ett år, ett år sen kommer jag ha en riktigt bra fungerande ekonomi men ett år är långt, och mkt hemma sittande kommer det bli på grund av det och det känns tugnt det kan vara skönt max en helg i månad sen vill man fara runt till mamma och systrar osv. . .

Men jag får se tillbaka, hur tråkigt första året va när jag slutade att dricka och festa, det va jätte tufft men det va nu i efterhand en  väldigt bra investering och kunde jag då stå ut ett år i väldigt mycket ensamhet så borde jag kunna det detta år också. . .

Grejen med att det kommer bli sjukt mycket tuffar detta år är för nu har man det väldigt tryggt och vill ta vara på den fritid man får och det vill jag inte bara göra med att sitta hemma. . .

Jag vill ut, ut , ut och ut. . . jag vill men jag kan inte , visst jag kan nån gång då och då, har räknat på det, jag kan ta en tur till mamma och min syster madde det innebär att jag kan ta och åka till min syster en helg i månaden och mamma en söndag i månaden . . . Och en helg till min pojkvän. . .

Så tittar man på det så blir det två helger själv här hemma. . . om jag ska vara ekonomisk så att säga. . .

Jag har alltid kunnat vara ekonomisk, men det va förut när jag inte hade en massa projekt, just nu vill jag bara fylla min ensamhet med att fixa och dona i hemmet, fylla upp en ny garderod, sköta om mig sjäv, med hår, min hy naglar osv, jag vill kunna gå ut och se på bio och äta på resturang, klä upp mig och bara njuta utan att tänka har jag råd med detta. . . Bara den tanken tynger ner mig, jag blir deppig av det och det ger mig då neagtiv inställning och så skiter jag i allt och sitter bara hemma och gämmer mig och det ger i sin tur ännu mer deppighet och dåligt självförtroende.

Min plan detta år är väldigt blandad, jag kommer inte ha ett projekt i taget utan jag kommer blanda min tid. . .

Lite struktuerat kommer det väl kunna vara men inte fullt ur, jag kommer dela upp det så att jag tar det som mest är aktuellt och mest bestydelsefullt först och sen lite annat titt som tätt. . .

Det viktiaste ju nu är att få ihop ekonomin och med detta jobb jag har som kommer det bli väldigt tajt. . .

Men för att inte göra det allt för tajt så är det dags att dagligen börja kolla runt på andra jobb mestadels i gbg men även här runt om kring.

När jag har fått ihop en någorlunda budget så ska jag beställa hem böcker om ekonomi och om att starta eget företag och när dem böckerna är hemma så blir det att läsa dagligen. . . Och böckerna har jag redan kollat och sparat så det är bara klicka på köp så den biten är klar. . .

Och den tiden är nog kommen efter sommaren skulle jag tro för det är inte dem billigaste böckerna att köpa, eller vissa är det och vissa inte men tillsammans blir det några tusen.

Så just nu ska jag börja med att söka jobb tre dagar i veckan mån, ons och fre. . .

Och dem helgerna jag inte gör annat en att sitta hem då ska jag skriva på min bok. . .

Och det här med rökningen dagligen tänker jag på det och förra veckan då va jag väldigt duktigt rökte mellan 8- 10 om dagen men sen blev det helg och då bröt jag det, men nu är det ny vecka och ska återigen hålla mig under 10 cig om dagen. . .

Det va allt så länge. . .

Emelie L


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0