Riktigt irriterad. . .

På det mesta, jag måste stanna upp, jag måste jobba mig med själv återigen jag har kommit tillbaka till ett stadie som jag levde under för drygt tre år sen. . .

Jag är för snäll, jag lyssnar och ställer upp på det mesta, och vad händer jag själv sätter mig i något slags underläge jag blir tagen förgivet och det hatar jag, under tiden som jag jobbade med mig själv så  vad det exakt det jag jobbade med, och jag mådde riktigt jävla bra det känns dumt att säga det, men när man va iskall och självisk så fick jag respekt och vissa uppskattad mig mer, och det e just det jag vill komma tillbaka till att inte bry sig bara leva och inte lägga ner någon energi på att tänka på små saker utan bara vifta bort dem och vara kylig.

Det låter hårt men det är det inte,  testa ni som inte gjort det, det fungera perfekt och man mår sjukt bra över att alltid ha en slags kontroll och övertagande. . . Det gör att människor i din omgivning inte kan leka med dig, jag lovar alla i ens omgivning testar och inser dem att man är svag så tror dem att dem kan bestämma, leka med dig för att du bryr dig och att du blir påverkad och irriterad av vissa små saker, kommentarer eller svartsjuka. . .

Visar man att man inte bryr sig då slutar dem och ifrågesätter och oroa sig över vart man har denna person. . .

Jag ska tillbaka ditt jag ska visa att jag lever mitt liv precis som jag vill och ingen annan har någon talan och det kommer inte finnas någon talan för visar man vad man går för så finns det inget mer för andra att tillägga. . .

Jag är trött för att inte bli förstådd, e trött på att vara den svage, är trött på att inte bli hörd, är trött på att bara ge och ge och vad fan får man tillbaka inte ett skit, vem vill leva så ? Inte jag iallafall, jag vill ha en talan, jag vill blir förstådd och inte vara den som andra kör över,  vill inte att någon in min omgivning ska känna sig säker "smart" och tro att den är något bara för att jag lägger mig . . .

Det är slut med det, jag ska bli stark, den som skiter i allt och alla, den som bara lever ut sitt liv till fullo, den som andra bli avundsjuka på bara för att jag lyckas med allt jag tar mig ann och för inte går på alla människors game.

Killar gamemar ute på krogen för att höja sitt värde dem gamemar även sin partner livet ut dem vet  hur dem tar övertaget, tjejer det e slut med det, nu är det vi som ska dominera trycka ner dem och visa att mig leker ni inte med i första taget. . .

Tycker det borde finnas utbildning för detta för det är alltid killarna som dominerar i slutändan, i mitt liv är det slut med det, denna gång ska jag lyckas vända detta så kallade spel. . . Hatar spel men världen är formad så, så det e dags att ta sig och lära sig livet spel för att dö med ett leende. . .

Det va mina hårda ord till den hårda världen utanför allas dörrar !

Emelie L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0