Härliga gråa första advent. . .

Ja då va det redan söndag och första advent. . .

Är sugen på att göra något idag, hälsa på mamma eller gå ner på stan inte för att det e direkt väder och traska runt bland julskjultning. . . men iallafall. . .

Samtidigt vill jag vila och ta det lugnt idag, det lutar väl mest åt det hållet får se hur dagen blir. . .

Nu är äntligen byrån hämtad och håller på att tänka ut vad det så bli av min lilla garderob. . . har min förslag men få se det ska bli ett mysigt kryp in iallafall med smarta förvarings möjligheter. . .

Det har varit en bra helg trots allt mkt har hänt inom mig, och det bästa av allt är att kunna vara stolt över sig själv det va väldigt längesen jag kände mig stolt över mig själv måste tillägga. . .

Och är vara lycklig och glad av sig själv känns sjukt häftigt, det har jag aldrig  varit förut, och det känns härligt för jag kommer kunna klara av alla möjliga situationer snyggt, jag är stark och kommer komma långt här i världen, äntligen säger jag, äntligen känner jag det, äntligen tror jag på mig själv till hundra, jag har hittat mina för och nackdelar med mig själv, jag har kommit underfund med vad jag behöver förbättra med mig själv för att bli en fantastisk människa, det gäller att hitta nykeln till sig själv och det har jag gjort nu, och jag är inte rädd för något.

Visst kommer jag ha mina upp och nedgångar men någonstans så känner jag att jag kommer aldrig mer gräva ner mig inte en på ett tag iallafall, jag kommer inte grubbla sönder saker, varför egentligen, varför sitta hemma och gråta över allt möjligt, det är bara ta steget själv ut med sig själv, om det är nåt man saknar varför inte se till att man tar för sig av det. . .

Som jag, jag saknar mina vänner sjukt mkt, jag saknar tjejkvällar, tjejsnack, gå ut och äta en bit mat, ut och kanske ta sig ett glas rött eller en flaska öl, träffa människor digga till musik. . .

Bara att en promenad med en vän saknar jag, att bara gå hem till en vän se på en film snacka, skratta och ha kul.

Sådana saker har jag suttit och gråtit över ibland, istället för att ta och ringa en vän och bestämma en träff. . .

Jag har med saknar min familj mkt, jag har saknat att åka till min storasyster madde över en helg, förra helgen gjorde jag det, och det ska bli av snart igen och det känns otroligt skönt att åka och umgås med henne över en helg. . . Och det kommer nog bli oftare nu för jag kommer ta för mig av den kakan. . . :)

Anledningen att helgerna har blivit lugna och trista är för jag har haft mina begränsningar, kommer alltid leva under begränsningar men under sommarn och hösten har det varit extremt, just för mkt nytt har hänt, mkt posetivt som man har varit tvungen att gå in och vänja sig, speciellt i ett arbete, helgen har varit min ta igen tid för att orka, men nu känner jag att nu har jag kommit in i allt, mina arbetstider, kunderna alla krav och allt ansvar som va väldigt längesen som jag hade. . .

Men nu är jag färdigutvecklad på det planet, och visst det kommer inte bli att jag gör saker hela tiden jag måste alltid tänka mig för men jag ska ta för mig mer med att träffa vänner och familj. . . För det är ju viktigt , det hör ju med till min vardag och fritid. . .

Så nästa steg blir att umgås mer med människor, inte överdrivet men börja lite lätt iallafall sen kommer man nog in i den rytmen och när jag kommit in i den rytmen så är jag nog klar med mig själv på de psykiska stadiet. . .

Sista av allt bli min medicinering, att trappa ner med den, och det kommer ta sin tid och vill inte göra det under tiden jag arbetar utan vill ta det under min semster i sommar, pröva iallafall. . . Pröva att vänja mig vid att inte ha den. . . Men det är långt kvar till dess. . .

Jag tänker mkt va hehe ? Tänker och planerar, när man är väldigt taggad som jag har blivit nu så blir det lätt så under det senaste halvåret har jag inte kunna gjort annat en att jobba och komma in i det livet men nu när jag gjort det och allt har gått galant så är det dags för steg 2. . .

Ne dags att avsluta så det inte blir en 100 sidor lång bok. . .

Återkommer lite senare.

Ha en trevlig första Advent. . .

Emelie L

Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Låter bra det där, kul att du mår bra. :) Jag hade en period av isolering från vänner när jag var nere, sådana perioder behöver man ibland. Kände mig lite dålig sist när vi inte träffades. Men skulle va kul att styra upp nån träff i framtiden sen.När båda har passligt. Kram-...

2011-11-28 @ 01:12:18
URL: http://zofiesworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0