Ska försöka att. . .

Inte halka efter med skrivandet. Har haft tid men ingen lust, dem senaste två veckorna har varit väldigt inrutat på fortsätta på jobbet eller ej. . .

Och nu är jag kommit fram till att det inte va rätt jobb för mig och sen slutade jag av lite andra orsaker men de håller jag för mig själv.

Men nu två dagar efter beslutet så ångrade jag mig lite, kan jag inte bättre en så här känner jag, kan jag inte bara stå ut och föröska se det positiva i det hela som väldigt mkt är om man ska räkna upp allt som inte har med själva arbete i sig och göra och det är arbetlivserfarenhet en lite slant så att man inte behöver ta så mkt från soc, hålla rutinerna igång, öka ansvarskänslan stå ut är värt guld för mig själv och i andras ögon, så ja men jag har lärt mig nåt iallafall att jag ska inte ta förhastade slutsater för snabbt utan stå ut göra ett bra jobb fast man inte trivs eller tycker det e kul bara det skulle öka mitt självförtroende kopiöst mycket.

Men det finns mer positivt en negativt iallafall, som jag ska tänka på och fokusera på, under sommaren så har allt flytit på väldigt bra när det gäller att komma upp på morgonen, sköta tider ta mitt ansvar att verkligen gå till jobbet fast det känns kämpigt och dessa saker har bara fallit på plats när det väl gällde och det har ökat min tro på mig själv väldigt mycket och det gör även det lättare att sätta sig och söka andra jobba redan nu, från och med igår började jag titta runt, och eftersom det inte finns några jobb här så välde jag att titta i västerås och i stockholm, i västerås sökte jag ett och i stockholm hittade jag mängder av jobb så jag satt och sparade alla ansökningar som intreserade mig kom nog upp i drygt 50 st och idag har jag skickat iväg fem stycken ska sitta hela helgen och kolla igenom alla jobb i stockgolm kanske inte riktigt alla men dem som ligger i stan vilket är  omkring 1800 st i hela stockholm finns det runt 8000 om jag inte minns fel.

Så jag har och göra denna helg, sen får vi hoppas på napp under denna månad så att jag slipper gå till soc i ocktober. . .

Det stör mig fortfrande att jag avslutade detta jobb i sin hast skulle väntat en månad till se om jag kom upp mig lite om inte så då avsluta det. men men jag i ett nötskal när det inte går som jag blir blir väldigt borta och fattar väldigt ofta fel beslut men har lärt mig något utav det nu iallafall så detta kommer aldrig mer att ske inte detta snabba beslut det e att väldigt leka med sin framtid om jag ska vara ärlig, jag trodde jag kunde bättre en så faktiskt har iallafall kunnat det men har väl tappat just det stinget under min tid som arbetslös.

Men jag ska inte se detta som ett hinder på min resa framåt, jag ska ligga i med jobbsökande, satsa på att bli klar med mina studier någon gång, ska försöka bli klar med sista uppgiften i eng a nästa vecka, eller försöka jag ska bli klar så heter det hehe. . .

Efter det så får  vi ser vad som händer och sker. . .

Men framåt ska jag hur mottigt, jobbigt det ev blir så ja det e bara att sätta sig och gråta ut allt, prata med någon sen går det över. . . Tror mig jag vet bara man får ur sig det som tynger en så mår man alltid tio ggt bättre efter några timmar eller en dag. . .

Så ja tiden framöver kommer handla om jobbsökningar, ev studier och kanske lite roligheter om det finns tid över åt sånt. . .

Det va allt för mig idag, ha en fortsatt trevlig kväll allesammans.

Emelie L


Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Man känner nog själv om jobbet inte är sådär riktigt rätt.



Jag har i flera års tid tvingat mig till olika jobb jag inte gillade. Bara för pengarnas skull och lite för att kunna betala hyra å mat själv. Så man slipper hela bidrags systemet. Men man mår skitdåligt när man tvingat sig själv en längre tid, å var väl lite därför jag blev utbränd å sen deprimerad också. Då insåg jag att pengar inte va det viktiga, utan att verkligen känna efter hur man mår och hur man trivs. :)



Det är ju bra att du tog tag i jobbsökningen nu såhär direkt efteråt. Å i stockholm finns de ju massor me jobb. :) Får hålla tummarna att du får napp på något av de du söker. Å huvudsaken är att du lyssnar på dig själv å hur du mår.



Vi ses på söndag eller måndag morgon när du vaknar. :) Kram så länge...

2011-08-25 @ 22:04:38
URL: http://zofiesworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0