Har jag styrkan. . .

Ja det har jag men det kommer bli en jobbig och lite ledsam period för mig för att ställa mig om och tänka ett liv utanför drömmar och förhoppningar. . .

Jag ska sluta drömma och hoppas på ett liv som man verkligen vill ha som jag vill ha med denna person, men denna person kan inte tänka sig ett annan liv en vad denna person är van vid. . .

Så då får jag helt enkelt släppa mina drömmar om det framtida livet för det är inget jag kan påverka känner jag just nu ska jag ge upp allt med barn giftemål och nu vad ett förhållande kan leda till.

Ska konsentrera mig på det jag kan påverka istället och det är min karriär. . .

Det är svårt att ändra tankebanor och förhoppningar vad jag anser att ett förhållande ska se ut men ja det kan se ut precis hur som helst. . . Men jag kommer klara av det tids nog fast det känns förjävligt nu men det går väl över tids nog man kan inte få allt här i livet och det är jag så van vid så detta kommer nog bli en kort period av lite nedstämdhet.

Det va väl lite av det dålig från denna helg, annat bra som har hänt och som jag är jätte stolt över det är att jag tog min styrka och pratade med min arbetsgivare att jag tog nog ett för snabbt beslut om att välja att sluta, och frågade då om det nu finns möjlighet att få en chans tid vill jag verkligen göra det, och det gick bra, min psykolog och projektledare på nuevo ska ha ett stort tack för det va dem som gjorde att jag tog det beslutet. . .

Även om det inte är mitt livs drömyrke så är detta en väldigt bra start för mig deltid /halvtid jobbar inte hela dagar ibland ledig ibland har jag sovmorgonen vilket gör att jag kan studiera det lilla jag har kvar, och när studierna sen är klar så kan jag börja planera flytt ner till gbg samt börja söka jobb där sen ja så har jag detta tills flytten till gbg blir verklig. . .

Så ja det va både posetivt och negativt från denna helg men det posetiva väger mer och när jag nu har skrivit av mig lite så känns det faktiskt lite lättare.
Av någon anledning så blir det mer soterat och klart i mitt huvud när jag fått skriva ner det som tynger en och det som gör en glad. . .

När man som jag har svårt att prata med andra om sådana saker så blir detta som en konversation med någon/några av er som läser detta och ibland får man svar och ibland inte men det huvudsakliga är att det delas med andra vilka vet jag och vilka vet jag inte men det delas iallafall med någon. . . Och då känns det genast lite lättare för mig, det är som att prata med någon man får ur sig sina tankar och det är väldigt skönt. . .

Det va nog allt för mig för tillfälligt. . .

Emelie L


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0