Nedstämd på nytt . . .

Inte höll humöret länge, nedstämd nu igen, har iallafall kommit lite längre med repitition av matten kap 3 (funktioner).

Men nu finns det inte mer ork, ska ta mig en dusch och sen äta och diska, få se om orken kommer igen om några timmar, och om den gör det och om Daniel inte har kommit så blir det att sätta sig ner och anteckna det sista som jag behöver plugga in, det e inte mkt kvar. Men om orken eller energin inte finns så går det bara inte, visst jag kan tvinga mig själv med det e heller inte någon effektfull stragedi.

Men varifrån kommer denn trötthet, helt energilös, min psykolog frågade vad för sort "trötthet" jag skriver trötthet på detta sätt eftersom jag ofta använder mig av just ordet trötthet när det går ner för , jag blir helt enkelt trött, fast egentligen kanske inte det e där skon klämmer utan det kanske ligger nåt i mig som vill ut, ledsamhet, frustation eller ilska och irritation.

Och nu fick jag fram det, irritation e vad jag känner, men för vad det vet jag inte.

Och tänker jag tillbaka till på onsdagen då allt började så va det irritation som ville ut ur min kropp och eftersom jag motarbetat det så har det inte kommit fram och det har bara byggt på nu och vad det gäller det får jag reda på när jag vågar släppa på trycket och låta det flöda ut.

Typiskt mig, men jag känner även att jag har inget jag behöver vara irriterad över. Det kanske e något undermedvetet eller något medvetet som jag helt enkelt inte en kan sätta ord på.

Stakars Daniel som blir tvungen att stå ut med denna nedstämda Emelie. För så som jag känner nu så vill jag bara ligga ner, men ändå inte för det e då irritationen kommer, kanske för att jag slappnar av och att den sakta men säkert ta tillfället i akt och få träda fram.

För när jag göra saker så känner jag inte av den lika mkt, som nu när jag sitter och skriver.

Få se vart denna helgen slutar om den slutar på topp , botten eller någonstans mitt emellan.

Ha en bra fredagskväll.

Emelie L

Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Hej. Inge kul att va nedstämd. :/ Här är man själv uttråkad. Hehe. Du skrev "stragedi", det heter strategi. Men antar det blev fel sådär i farten. :P



Om du känner dig nedstämd tror jag en paus från pluggandet är en jättebra ide. :) För att ladda upp batterierna igen. Man behöver få den lilla lediga studen på helgerna om man pluggar tror jag.



Hoppas resten av helgen blir bättre. :) Ska fortsätta va uttråkad här nu. Ibland känns det inte kul ngt, men tur det så får man känna att vissa dagar e toppen sen. Man kan inte va på topp hela tiden. :) Kram

2010-10-01 @ 22:21:24
URL: http://zofiesworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0