Emelie är på gång. . .

Fast andra saker går si så där just nu får andra sidor hos mig träda fram, tex matlagningen. . .

Har nu denna vecka kollat upp recept på olika matlagningar, igår gjorde jag en taco paj för första gången, och den blev riktigt god. . .

Imorn ska jag göra sabway mackor, parmansanbrödet gör jag även själv, det ska bli kul att göra en helt ny maträtt med nya kryddor och smaker, det svåraste e att få till en bra curry dressing men har hittat ett recept som jag ska testa, om det inte går hem letar jag vidare helt enkelt. . .

Det börjar även gå framåt i matten, så svårt som jag haft med den denna vecka så svårt har jag aldrig någonsin tyckt något har varit, men ser det som en utmaning, har många ggr velat ge upp och dra, men se där det har jag inte så jag ser ändå posetiva drag på denna vecka, jag har verkligen inte gett även om jag inte kommit så långt på vägen så har jag inte bara struntat i det. . .

Så denna veckans posetiva drag är tålamodet, vilket jag gång på gång prövas på, räcker mitt tålamod hela vägen, varje vecka har det varit någon form av prövning på det stadiumet.

Så min mening med livet just är mitt tålamod, det e de som driver mig framåt här i välden. . .

Men största styrka är vad det är. . .

Man kanske inte sekundvis ser sina framsteg och känner bara att allt är en pers. . .

Men sen efter avslappning i hjärnan kommer tankegångarna igång det brukar bli så i slutet på varje vecka.

Man tänker tillbaka och tänker och alltid hittar jag något posetivt med var vecka som går. . .

Det är nog många människors svaghet, att sitta ner tänka efter , känna efter, hitta dem små små ljusglimtar i ens vardag. . .

Detta med att sitta efter varje veckas slut och tänka tillbaka ger mig iallafall styrka och kraft och en väldigt bra självkänsla och självförtroende.

Det är nog framtidens tips. . . Försök hitta dem små små ljusglimtar i din vardag. . .

Nu tänkte jag lägga upp en bild på gårdagens middag och dagens lunch vilket är detsamma, Tacopaj. . .



Recept på den väldigt goda tacopajen :)
http://www.recept.nu/1.281282/recept.nu_redaktionen/paj_pizza/kottfars/tacopaj

Lite blandade bilder. . .





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0