Bakdags :)

Nu va kvällen kommen , den har bestått av lite tv-tittande, beverly hills samt det okända, sen ringde min älskling och det va väl någon gång runt 17.00 och sen dess har vi pratat.

Sen blev det att äta sig en bit mat, efter det blev att baka lite, väldigt enkelt men mkt gott, nämligen kokostoppar :)

Tada . . .

I ungnen :)


Slut resultat :)





Receptet finns på kokos påsen. . . . om inte så kan jag lägga upp det här.

Smält ner 50gram smör, om man har flytande så motsvarar det 0.75 dl.

Medan du smälter smöret kväcker du ner två ägg i en bytta, och rör i 1dl socker.

Du rör bara ihop allt inte vispar.

du låter sen smöret svalna sen heller du i smöret i blandningen ihop med kokosen, (200gram kokos) som då motsvarar en påse.

Du låter sedan smeten stå i 10 min.

I väntan sätt på ungen på 175 grader, smörj en plåt.

Efter tio minuter så lägger du upp små toppar på plåten du får forma lite med händerna för att få till det.

Låt dem stå i ungen cirkus 10-15 min.

Jag har sedan lyxat till mina topper med vanlig chokladsås som man har till glass men ska ska göra en egen nästa gång. . . Hemma gjort ska det vara :)

Nästa idol. . . .

Kramar

Emelie L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0