Så nu har jag tid. . .

Att skriva lite mer ingående om vad som händer i mitt liv. . .

I söndags ja, då brast jag ut i gråt, eftersom jag inte e van vid detta så skapade det rädsla och oro på att fan ska det hända återigen. . .

Men längre en så tänkte jag inte, så det blev ett extra besök hos psykologen, eftersom det inte blev nåt i fredags, och då behövdes det verkligen. . .

Och ja det e ju normalt att människor gråter, känner frustation och elände i sitt liv, i mitt liv betyder det, ja ingenting egentligen, men nytt e det och nya saker dem skrämmer en , så är det jue för alla. . .

Kanske låter helt saiko nu men gråta ut , släppa på trycket och verkligen prata om saker och ting är verkligen min svaga punkt, men fram kommer jag på den biten med, bara det att jag ringde och bokade tid hos pyskologen, prata med älsklingen min, prata med min handläggar på nuevo e bevis på att det går åt rätt håll, förr hade jag bara bäddat ner mig och skitit i allt. . .

Och det som behövs nu det ändå lilla som behöver falla på plats är den lilla balansen på gas och broms det kanske låter lite men det e inte en sån liten grej utan en väldigt betydande grej. . .

Hittar jag den balansen , så är mitt liv sen återställt. . .

Mina framsteg det senaste halvåret. . . .

* Jag litar mer på mig själv, vilket gör att dessa nedgångar blir kortare och kortare. . .

* Jag har fått mkt bättre självförtroende och självkänsla.

* Jag vet vart jag vill, och mitt tålamod blir bara starkare och starkare ju närmare målet jag kommer. . . 
 Efter varje del mål brukar jag tänka tillbaka på hur tiden har varit, hur jag har klarat mig igenom det projekt jag lagt upp, hur det har påverkat mig, vilka styrkor har jag haft och vilka svaga styrkor har jag haft, hur har livet sett ut utanför pluggande. . . osv.

* Jag är mer disiplinerad, jag lägger mig lagom tid, jag kommer upp på morgonen, jag äter som jag ska, jag lagar mat, jag duschar varje dag, jag håller mig fräch, jag har börjat vibba som så småningom kommer leda till regelbunden träning, jag är mer social i sociala sammanhang, jag tar för mig mer, jag skrattar mer, och så som många brukar säga , jag lyser upp på ett helt annat sätt en förut. . .

* Jag börjar ta mig själv på allvar, jag ser till att jag först och främst mår bra, är trygg med det jag väljer att göra och inte göra, jag är mer omhändetagande om mig själv en andra, jag sätter mig själv i fokus mer en förut.

Jag har den teorin att mår jag bra så kan jag få andra och må bra, är jag hel så kan jag få andra att känna sig hel, gör jag det jag råder andra att göra så kan jag på så sätt visa att det inte är värt att inte pröva, för jag vet vill man så kan man, det finns inga men, det finns bara lösningar, vissa lösningar gömmer sig mer en andra, det gäller att leta, ta för sig, höra sig för och använda sig av andras erfarenheter.

En viktig regel , det finns inga genvägar det finns bara hinder, hur många gånger man en har börjat från grunden men inte slut fört sitt arbete uppåt så kan man inte börja därifrån man slutade , man måste alltid börja om, om man väljer en annan väg en den första. . .

* Nu är grunden lagd för mig, och jag är redo att börja om på ny kula, mer om det kommer imorn. . .

Återkommer senare.

Emelue L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0