Något bättre idag.

Fast inte fullt ut, problemen med älskling har iallafall löst sig, vilket e jätte skönt vi har tagit oss ut ur en jobbiga och smärtsam svacka, men mit mående över det e inte helt återställt, det kommer nog ta sin lilla tid men jag har iallafall varit på framsteget igår och idag, inte så länge runt 1 ½ timme igår och idag, men har fått mkt gjort iallafall, e nu klar med sista kapitlet för denna bok och kurs. återstår nu att plugga in glosorna, fast dem är ej många, heller inte många nya ord så det ska inte bli några problem, det som jag behöver konsentera mig mer på är gramatiken för den är jag inte helt hundra på, har nu kommit så länge att allt börjar få ett sammanhang och det e inte alltid så lätt att komma ihåg alla moment man gått igenom plus alla regler osv osv. så det få bli att repitera lite på det. . .

Ska försöka göra provet senast onsdag nästa vecka, sen efter det repitera alla glosor för denna bok, samt gramatik för sen e det dags att skriva det slutgiltiga provet för denna grunläggande kurs i engelska :) ska försöka hinna göra det slutgiltiga provet näst nästa vecka :) Sen e jag klar med grundläggande engelska och det kommer innbära att jag har giltiga slutbetyg i både högstadiet och gymnasiet :)

Ja resten av denna dag vet jag inte vad jag ska göra, har så här lite mellan lust till at ev ta sig en promenad eller så, få se vad det blir utav denna dag. . .

Ha en bra dag allesammans.

Kram

Emelie L


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0