Onsdag, en härlig dag e det :)

Det är en härlig dag på många sätt, det är mitten på veckan, man har förhoppningsvis hunnit med en del så att resten av dagarna på veckan blir lugna, för min del brukar det väl adrig varit lugnt, men det känns iallafall som det blir lite lite lugnar efter onsdagen, och egentligen ska jag vara ledig, sa ifrån på det, men min handledare tyckte att jag iallafall ska stanna hemma, blir jag allt för rastlös och känner för att komma iväg så kan jag ju alltid komma ditt senare på dagen, att pröva vara hemma och känna efter om det är en sådan dag som jag behöver dona ner tempot lite, så det gick jag med på iallafal, det ska med stå simning på schemat, men denna onsdag blev det inte av, för lite lite mens har jag ändå :( och fortfarande lite lite ont och mår illa lite just nu fast det känns som illamående när man e riktigt hungrig så efter jag har slö surfat lite blir det av att äta lite gröt.

Sen är det skönt att det e just onsdag denna vecka för det innebär att det nu inte e långt kvar tills jag sitter på ett flyg till paris :)

Det e lite kul, många runt om mig, kollar upp saker åt mig som e värt att se , både nära och andra kontaker pappa har med en del som rekomenderat saker och ting :)

Ja i helhet så har dagen varit rätt så bra, den började inte så bra som vanligt, va inte alls på humör denna dag, ville inte alls kliva upp och när jag väl gjorde det så kändes allt så jobbigt, tråkigt, värdelöst,

Men upp kom jag och iväg kom jag, pratade lite med daniel på väg till framsteget, vilket fick mig på lite bättre humör, väl framme på framsteg sjönk humöret lite, kände frustation och irritation, men jag körde på och det gick väl hyfsat bra men det kändes inte som nåt fastnade varken från prestationen idag eller igår.

Efter några timamrs plugg la jag ifrån mig böckerna, allt flöt bara ihop och det blev rörigt i huvudet, håller på med potenser, tiopotenser, bråk, olika uträkningar av bråk tal, osv osv, det e väl inte så att jag inte förstår eller kan det, men lite repitition blir det nog att göra på det som jag inte alls förstår mig på, och sen på det som jag blandar ihop lite med. . . ja, det blir nog inge prov skrivet denna vecka men nästa fredag funderar jag på det iallafall, tar nog med mig böckerna så att man kan sitta lite på kvällarna och gå igenom lite hehe,

Så jag tog en flit och myste mig in i och blundade nån minut sen va det dags för en planering 3 veckor framåt.

Den inneöll att jag ska bli klar med kap 1 i matte A samt skriva prov och ev slutprov för denan kurs.

Sen jobba klart med engelska nivå 3 kap 4-6 och ev hinna med och skriva prov på det :). . . Känns jag att jag kommer lyckas hålla mig til lden planeringen denna gång.

Väl klar med det, blev det en lång promenad förbi soc sen vidare till sjukhuset för provtagning sen hem igen, väl hemma nu så ska jag slö surfa lite, äta gröt, vila ett slag, se på en serie på tv400, åka iväg med pappa och köpa resväska, hem, äta , duscha, göra mig klar för kvällen sen återstår det bara mys framför tv:en :)

Det va nog allt så länge.

Ha en skön dag ute i det fina vädret :)

Kram

Emelie L


Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Jo, det är kanske lite tid kvar nu men jag får skylla mig själv som började plugga först för 2 veckor sen. Men man får göra det bästa av situationen. :)



Har ett litet problem. Jag har visst två engelska böcker där?? Jag skulle behöva ha dem. Tror du att du kan skicka dem till mig i morgon? Vet att det är jättejobbigt att jag frågar dig om sånt. Men skickar du dem efter paris-resan hinner jag ju inte plugga i dem. Jag funderade att jag skickar 100kronor på posten till dig imorn, för postavgiften. Eller kan det bli mera?



Mina vänner som gått gymnasiet bor inte i denna stad å de har säkert sålt sina böcker.



Jag har foton från paris, hade kunnat satt upp dem å visat en massa grejer som jag tycker ni ska åka å se på. Men jag har dem inte på dator, så hinner nog inte leta upp en scanner innan lördag när du åker.



Men jag hoppas du får en jättetrevlig resa. :) Å ser verkligen framemot att träffa dig sen om 3 veckor när jag kommer dit. Kraam.

2010-03-17 @ 16:03:44
URL: http://zofiesworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0