Jag kan om jag vill ! + Bilder som jag lovat.

Jajjemen, trots att jag idag med va trött så kom jag upp fast lite senare och iväg, har dels hunnit med mkt denna dag, har gjort testdelen för kap 1 och sen gjort om uppgifter på de jag inte kunde så bra på testdelen, jag va helt inne i det så jag glömde av tiden så jag fick avbryta men tänkte gå igenom det snart istället för att börja vår städningen, får skjuta på den lite, om det visare sig få bra och att det känns som det sitter så blir det proooooooov imorn :) hoppas , hoppas, skulel vilja bli klar med det innan påsk, så jag nästa vecka kan börja göra alla testdelar för dem resterande kapitelerna, så att jag sedan kan göra slut prov och det hoppas jag med att hinna med nästa vecka, hoppas , hoppas. . . Då har jag iallafall hunnit med 2 av 3 delar på planeringen , engelskan bli det som jag inte kommer hina göra prov på men det klarar jag snabbt av. . . Så fort jag blir klar med matte a och får ett nytt betyd i det så blir det att fortsätta med engelskan är heller inte så långt kvar till jag e klar med den :). . .

Det som gäller med engelskan nu e med att repitera ord ord och ord under tiden och en tid framöver så att det sätter sig. . . För grammatiken har jag rätt så bra klämm på nu känns det som det finns lite små delar men det e bara att repitera....

Ja det e mkt jag vill uppnå, och på denna tid som jag själv satt upp tror jag blir ltie för mkt, men sätter upp det ändå och sen räknar jag med en vecka övertid ifall att, då blir jag heller inte så upprörd om jag inte hinner det, för då har jag redan förberett mig mentalt att det kanske blir så att jag går över första målets tid. . .

Ja sen ja, jag glömde av tiden så det blev en rask takt till syd för att jag antabus och hämta medicin. . .

Och nu hemma, det som återstår denna dag e att först och främst äta lite, köpa cigg, plugga matte och försöka få klämm på det som e lite klurigt.

Ja det blir väl att ta och diska lite med. . . Sen se lite på tv.

Ja nu till det roliga, Biiiilder från paris :P ;) ! och även mammas födelsedag, det togs ju lite flum bilder då jag och tessan hade lite tråkigt innan alla kom hehe. . .

Men vi börjar med paris, hääär kommer dem !

Jag har ju glömt att berätta om varje bild så jag gör det nu, dem andra bilderna i inläggen förre detta inlägg, va från första dagen, söndag 21 mars 2010 hehe, vi skulle just köpa oss ett par sajtseeing biljetter som skulle hålla i två dagar, va perfekt, 2 dar för 200 kronor per person . . . och dem bilder före dessa va vår första tur innan stopp 1, tog lite på olika gator, operan, och dem snygga gatulycktorna som jag fastnade för :)

Denna bild och några framåt är fortsatta gator innan stopp ett.





Stopp ett, trugmbågen, tog den lite från olika vinklar och håll.







För att komma till själva trumfbågen och gå upp på toppen och kolla ut över staden, så va man tvungen att gå under själva gatan / rondellen. . . ?






Denna bild är inte själv tagen i mörkret, det satt en tavla i själva tunnelns som jag tog kort på :) !



Nu står jag under / på den plats trumfbågen, och tog ytterligare kort från olika vinklar och håll.





Jag tror dessa namn är dem som dött under ja nånting. hehe det blev inte av att läsa om allt , va helt inne i mitt fotande, därför ska jag ta mig en resa till och läsa lite mer om allt, kul och veta lite om kända platser som folk vill besöka, :)





Alla trappsteg man fick gå innan man kom upp på toppen av trumfbåden. 280 trappsteg va det om jag inte minns fel ;) !



Innan man nåt toppen kom man till en plattform med olika statyer och dels fanns det toaletter och sevioni affär.













Sista bilden innan vi nåt toppen och får se den ljuvliga fast gråa utsikten, men den får ni ta del av imorn :)

Jag skiter i att lägga upp bilder från mammas firande, blir några av det imorn i stället.

Ha en fortsatt bra dag :)

Kramar

Emelie L


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0