Jag har mkt att komma med idag :P ;) !

Hej, ja jag känner att jag har en del att skriva om idag. . .

Ska vi först ta och börja med att berätta lite kort om paris, finns inte så mkt att säga om resan, den va behaglig, rolig, helt underbart att få komma bort från sverige och eskilstuna några dagar, vi strosade runt mkt i det veckra vädret, köpte med sigtseeings kort som vi hade två hela dagar på oss och använda så det blev att sitta och åka runt med den, ta en massa bilder, kliva av gå runt och se sevärda ställen så som trumfbåden, eifel tornet, ett musseum , musseumet där davisi koden spelas in, det va häftigt och det fanns en massa fint att ta kort på, dock hann man inte med att läsa lite om varje staty och konsten, men det blir nog en trip ditt ner igen, ja stämmningen i paris va till en början väldigt rörig mkt trafik och folk överallt, och packade som sillar satt alla på kaffér och resturanger längs gatorna, men efter någon dag så blev man genast van och tänkte inte så mkt på det.

Ja och fint väder fick vi med, ca 15-20 grader varmt mån, tis och ons, i söndags va det kallt, och sen regnade det lite på lördagen då vi kom.

Ja, vi gick dock inte ut och åt på resturang, men jag hittade redan första dagen min favorit rätt, creps med banan och kokos :) samt pannis som det kallades, det va baguett med mozarella ost och tomat i som dem sedan grillade i typ våffeljärn, man kan vi säga att det blev som en baguett tost :)

Ja det va lite om resan, bilder lägger jag upp senare under dagen, lägger då även upp bilder från gårdagen, då jag va hos mamma och firade hennes 47-års dag.

Ja sen jag kom hem, så har allt känns lite konstigt, det har tagit en stund att ställa om sig i både miljöbyte, prestationen m,m .

Men mkt har hent, och bara bra saker, jag börjar komma in i fas två nu när det gäller min behandling, vi beslutade på fredagen då jag va hos min psykolog att dra ner på möten , så nu ska  vi ses en gång i månaden, sen om tre veckor ska jag sluta helt med antabus :), och sen medicinen vetj ag ej, men den kommer jag nog ta ett tag till.

Ja och snart börjar det närma sig med slutet på alla prover, och snart är jag redo att börja övningsköra.

Ser framemot det jätte mkt.

Och i skolan, ja borde torsdag och fredag va ett par sega dagar i skolan, men lite fick man gjort, ska med ta igen lite nu under dagen, så att jag bar har repititions uppgifter kvar att göra på måndag och sen om det går bra med dem uppgifterna så blir det prov skrivet på tosdag, sen ska jag ta igen mkt tid i engelskan, har nu under en tid verkligen fastnat med matten, tror nog att det e för att det är sista kap jag håller på med, sen blir det slut prov och ändring i betyget ma A :) så ska verkligen lägga ner tid nu så att jag kan skrapa ihop ett mvg :).

Ja jag har som sagt mkt framför mig , men gud så skönt det ska bli när dem bitarna är avklarade, tror även jag med kommer henne med att göra klart grundläggande i engelska innan sommaren, samt hinna med två kapitel i matte b innan juni, då ska en ny halvårs planering göras.

Ja sen under sommar blir det att konsentrera sig mkt på körkortet, så ska jag satsa på att ta det i sep eller i okt :)

Sen ska jag med bort två veckor till gbg i sommar :) ska dels med få följa med och åka i daniel lastbil runt i olika städer, ska bli skiiit kul, längtar som fan.

Ja men lite lite plugg med ma och eng ska det bli, men sk mestadels satsa på att kunna klara körkortet i sommar, en sak i taget måste man jue ta :)

Det känns verkligen härligt att få komma tillbaka till et mer verkligare liv, med planer, med mål, kärleken är funnen, familjen står man nära , bra vänner har man runt om sig. . .

Livet är kanon just nu. . .

Ja det va nog allt så länge, sen senare kommer det BILDER, massa , massa.

Ha en bra söndags eftermiddag alla kära läsare.

Kram

Emelie L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0