Upp&Ner Ner&Upp. . . .

Det tar aldrig slut, nu har det varit såhär den närmaste månaden och under denna månad har jag känt att det börjar gå ner för, och jag har mina vertyg för att styra upp det men så gör jag det inte, utan skjuter bara upp det och upp det hela tiden, och nu sitter jag här i skiten igen, inte så farligt men inte långt ifrån att det ska gå riktigt nerför. . . Jag får helt enkelt börja om från början igen, vad e det nu typ 111 gången eller nåt. . .

Att det ska vara så himla svårt att få disiplin på sitt liv igen, det går en stund sen dör typ orken och lusten ut. . .
Hur ska jag bli av med detta beteende, för det e ett måste annars kommer jag aldrig kunna jobba och det e verkligen inget jag vill. . .

Jag känner liksom ingen motivation men det e nog för jag vant mig in i detta möstret igen, det negativa spiralen neråt. . . Och jag vet hur svårt det e att ta sig ur den spiralen det kräv mkt talåmod och tvångsbeteendet måste fram, jag måste börja tvinga mig själv igen, och det e verkligen ett jobbigt kapitel, tvinga mig upp visst det har jag inte så stora problem med det gick rätt fort att stryka det på listan. . . För nu har jag förutom i måndags kommit upp vid halv åtta snåret.

Men nu krävs tålamodet att sitta kvar i skolan och prestera iallafall att bara vara där ett antal timmar, minst tre max 6 timmar. . . För lyckas jag en vecka med den planering jag har så tror jag att jag e inne på banan igen, men det är en tuff vecka att ta sig igenom och den lockar inte alls, eller på sätt och vis för jag vill ju inte fastna här och nu utan jag vill klättra mig upp för min stege till steg 3 innan sommarn e slut. . .

och nu har jag halkat ner i min egna lilla stege, till steg 1½ kan man säga, har tre halva steg upp till steg tre.

Och i dem stegen är det mkt som räknar in, först och främst att bli klar med grundläggande eng, påbörja eng a och göra två prov i ma B samt sluta röka , börja äta röra mig mer, bli lite mer social med mina nårstående har börjat plugga teori till körkortsprovet samt börjat övningsköra. . .

Och jag vet inte alls hur jag ska få ihop allt,kanske ska dra ut på tiden lite . . .

Jag vet faktiskt inte, inte så länge jag vet hur länge det kommer ta tills rutinerna sitter igen. . .

Jag ska ge det ett försök nästa vecka, hoppas det går vägen. . .

Ja min dag har sett ut så här ungefär, gått upp tidigt, gått till framsteg och sen en sväng ner till nuevo och pratat samt bokat in lite saker till nästa vecka, upp till framsteg igen och pluggat lite eng, sen efter ett tag pluggande försvann lusten i ett svep och då gick jag min väg ont i magen fick jag med på vägen hem , jävligt ont, när jag komm hem la jag mig direkt i sängen pratade även med daniel i telen ett tag, e alltid så skönt att prata eller denna gång lyssna på han, man kopplar av lite på ett annat sätt en när man helt stänger av, och stänger in sig.

Jag är verkligen lyckligt lottad som träffat denna underbara Daniel. Jag älskar han av hela mitt hjärta.

Det va nog allt så länge.

Kram

Emelie L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0