Tanknarna, ideér & planering i nu samlade. . .

Ja, igår va det en riktigt funderar dag, och idag, då har jag samlat tankarna, gjort upp en hållbar planering kring juni och juli månad. . . Känner mig lite mer samlad nu, på något bättre humör. . .

Nu börjar mitt liv på ett lite större allvar, ska bli självständig, stryka bort vissa saker, ligga i hårt kring studierna.

Nu är det slut med allt velande, nedgångar nu har jag levt en väldigt lätt liv ett tag framöver, det börjar bli dags att ta tag i saker och ting på riktigt nu, jag har jobbat mkt med mig själv, hållit mig nykter, blivit mer stabil och mogen, börjat tagit mer ansvar men inte tillräckligt, jag har byggt upp en fungerande vardag som jag har trivis med. Men det räcker inte med det längre, känner att det behövs läggas på mer nu, börja ta mer ansvar bli mer seriös med pluggandet, sköta mina dagar , tider och rutiner. . .

Det går inte bara att hålla på att prestera dagar man känner för det, det gäller allt, rökning, studierna, rutiner i vardagen, stödning, tvättning, diskning , äta mat och mkt mkt mer. . .

Och ja jag vet jag kan inte lösa allt med knapptryck, utan måste börja utrifrån vad jag är idag. . .

Mina alkoholproblem är lösta, det e inget jag oroar mig över längre, även om suget kommer så kan jag lita på mig själv att det inte kommer bli att ta till med flaskan igen. . .

Och när det nu är löst så behöver jag inte leva med rädslan av mina liv och död beteende.

Det kommer även dem stunder med att jag känner för att dö och ge upp, men det stannar som en tanke, jag har med verktyg för detta, när dessa känslor kommer så pratar om det, eller ringer en vän, oftast så blir det att prata med pojkvännen, kanske inte om problemet i sig , utan ringer för att prata och få mig själv på andra tankar.

Så den biten är äntligen över. . .

Ja vet att jag klarar av , bita ihop och prestera vissa väldigt tunga dagar, det e inte alltid att det går men oftast så brukar jag kunna klarar det. . .

Fast den senaste månaden har det ej gått, men nu i efterhand så har mitt måeende tankar, olust och o motivation lätt till något bra. . . Det kanske va det kroppen ville få fram. . .
Att en ny planering måste göras. . . mitt omedvetna kanske talar till mig just nu. . .

Så denna nedgång har faktiskt bara lätt till något bättre, för en gångs skull, det va väl det här mina tankar låg omedvetet. . .

Jag kanske omedvetet tryckte dem mot sidan och det krävs kraft och kraften till att bara avisa känslorna räckte inte denna gång, och tankarna snörrade till på nytt till något bättre

Har ingen erfarenhet om detta precis hur det kan gå till osv. . . Men känner att denna nedgång kan ha en förklaring eftersom den lätt med till ett mer realistiskt tänkande, med nya mål och planeringar osv. . .

Känner ett väldigt drivkraft i detta jag kommit fram till. . . Känns otroligt skönt. . .

Men behöver mig lite vila och ensamhet denna helg känner jag, få landa lite i mina planeringar och tankar och känslor. . .

Det känns som en ny vändning e på gång. . .

Det va allt så länge.

Återkommer senare.

Kramar

Emelie L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0