Vilka dagar . . .

Det har varit, sen jag kom hem har allt känns som en dröm, har inte riktigt varit närvarande känns det som.

Men har ändå gjort väldigt mkt, kanske e det som känns konstigt. . . Har varit i full gång, och ångrar nu att jag gick från framsteget , kunde gott ha varit kvar till 15, men imorn då ska jag köra på, ska börja med att läsa lite  bok och göra lite uppgifter till den från halv 9 till 11 , sen göra på med engelskan från 11-12 och sen från 13-14 med matten. . .

Det blir lite olika, börjar med boken just för att det e en lugn och skön början på dagen, sen med engelskan just för att jag under helgen ska kunna kolla av och planera upp en stragedi för pluggandet likaså med matten. . .

Kolla av och sätta upp mål, nu kör jag igång på riktigt efter lite semster. . . det behövdes semester känner jag nu i efterhand, nu blir det inge mer med det först till nästa sommar, kanske inte då heller om jag börjar jobba innan jag kommer in på högskolan. . .

Det ska bli skönt att sätta upp lite mål nu under helgen, börja planera upp vardagen igen. . . Jag känner att det kommer bli en händelserik höst med mkt framgång både i studier som i den personliga utvecklingen :)

Jag börjar komma framåt, och efter att fått mkt tid med min älskling denna sommar så känner jag mig starkare en nånsin. . .

Han gör mig så stark, lycklig, närvarande och lugn. . .

Denna dag har varit konstig, först och främst vaknade jag upp 05.50 och kunde inte somna om, blev trött sen igen runt halv 9 men gick inte och la mig som jag tänkte, utan gick iväg till framsteg ändå :)

Det va den nya musiken som lockade mig ut i det gråa och trista vädret. och väl på plats fick jag mkt gjort och tankarna kring mitt måeende, handligar och min styrka som jag hade för några månader sen komma upp tillbaka till ytan.

Känner mig glad över det.

Jag känner mig inte alls lika misslyckad som jag känt då och då under vår och sommaren, känner mig inte alls lika deprimerad som jag gjort i mellan åt, jag känner mig stark och målmedveten just nu. . . Jag vet vart jag ska klättra mig upp och det ska inge/inget kunna hindra mig till, det kommer inte bli lätt och fler nedgångar kommer komma på vägen det vet jag, men ska då försöka bita ihop mer en vad jag gjort under denna vår, försöka kämpa och göra nåt istället för ingenting, så som att ta och läsa en bok eller skriva på min egna bok istället för att plugga. . . Jag har ju den möjligheten så ska ta vara på den, för jag vill verkligen inte gräva ner mig igen, lyckades ine helt denna gång, men ska inte lyckas med det alls nästa gång. . . Kommer dessa stunder igen, så ska jag prata om det, inte för mkt men lite, göra nåt annat istället för ingenting, det e mitt mål ifall det skulle dyka upp olust och omotivation , nedstämdhet m,m.

Jag ska med börja skriva mer en bara om min dag, ska skriva om min process, mat och hälsa.

För det e det som är det viktigaste i mitt liv just nu att få detta att fungera, och ska dela med mig av all info och av alla böcker jag läser samt lägga upp uppgifter som man kan göra helt på egen hand. . . Har valt att skriva om detta för det e många som lider av att inte ha ett fungerande liv oavsett om det gäller missbruk, ohälsa, nedstämdhet eller bara har olust till allt. . .

Väljer att skriva om detta för det finns så himla många och lätta knep för att få ett fungerande liv utan framgång och pengar. . . Det som gör ett liv lätt att leva e bra sömn, självförtroende, självkänsla , god sömn, aktivitet som träning, vibbning, promenader, löpning eller annan aktivitet som man brinner för eller kan börja brinna för.

Jag kan berätta vad jag är för person utanför studier och missbruk , för det e ju den personen ni känner till mest.

Utanför den bubblan så e jag en väldigt psykologisk människa, jag gillar verkligen att gå till botten med det bästa, jag är en riktigt tänkande och planerings männsika. . . Jag älskar att gå till botten med allt möjligt och sedan få fram en hållbar lösning på det mesta, det e sällan jag inte kommer med en lösning på vad det nu kan vara. . . E väldigt bra på det.

Jag är med en människa med sinne för konst, älskar att fota och leka med bilder dock så gör jag det alldeles för lite men den tiden kommer komma den med.

När jag säger att jag har ett sinne för konst så menar jag lite olika saker, när jag tex ser på en bild oavsett om den e ritad eller fotad så ser jag så mkt i bilden om det verkligen e någon som ritat den eller fotat den med känsla och verkligen vill säga nåt med bilden. . .

Jag faller även för en konstnärlig person för dem har ett speciellt tankesätt, ett mycket djupgående tankesätt och har alltid svar på tal och är oftast väldigt posetiva och lägger verkligen engerin på att lösa saker en att strunta och ge upp som väldigt många gör.

Musik tycker jag med om väldigt mkt, men vill lära mig mer om musikens histroria , vill verkligen "lära känna" dem som jag lyssnar till liksom så med skådespeleri, vill lära känna skådespelarna mer och kunna mer om både sång artister och skådespelar, därför så tänker jag skriva mkt om det senare när jag avslutat mitt första skrivar projekt.

Så ni har mkt att se fram emot :) ! :P

Nu ska jag slö surfa vidare lite . . .

Återkommer senare.

Kram

Emelie L

Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Var ett intressant inlägg. :) Positiv inställning till pluggandet, planering och framtiden har du nu. Vilket är kul att höra. Fast det kanske inte direkt känns som man kommer nån vart när man pluggar ibland, så lär man sig stegvis så mycket.



Var även intressant att läsa att du gillar konstnärlighet, vilket jag vet från förr. Har ju sett bilder du fotat, å vore kul se dig utveckla den bilden mer. :) Men förstår att du inte hinner när du nu sätter ner mycket tid på pluggandet och nuevoprojektet. Men du hinner säkert vid ett senare tillfälle.



Jag är med intresserad av konstnärlighet. Vore faktiskt intressant att veta mera o´m skådespelares och musikers bakgrund. :) Jag lyssnar mest på musik, ser mycket filmer och kollar foton. Men vore kul veta mera om folks bakgrund bakom konsten.



Är nog sant att du är psykologiskt lagt, och du kanske kunde fundera på ett yrke inom det, tror jag skulle passa dig. Men förstår om du vill jobba med ekonomi eller journalistik också, för de är också intressanta.



Lycka till med pluggandet. :) Hejar på dig. kram.

2010-07-30 @ 00:25:44
URL: http://zofiesworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0