Uppe väldigt tidigt idag.

Vaknade till första gången runt halv 4, sen snosade jag fram till 6 tag gick då upp och tog mig en kopp kaffe och cigg. La mig en stund efter det men lyckas inte somna om.

Så ja denna dag kommer bli lång och e riktigt trött i kväll förhoppningsvis, så att jag somnar till tidigare en vanligt så att jag kommer upp tidigt på söndag så att jag somnar tidigt på söndag för sen på måndag e det slut med att sova länge, allvaret körs då igång :)

Samtidigt som jag känner att det kommer bli skönt , så känner jag mig nervös, det kommer bli två tuffa veckor med att komma in i allt igen. . . Och det kommer nog ta hårt på psyket, men ska kämpa mig igenom detta, för sen om bara två veckor då e jag nog inne i allt igen. . . Gäller att ha tålamod och stå ut dessa veckor.

Ska även med åka till gbg nästa torsdag och vara kvar tills på måndag eller tisdag, tror det lir måndag för då har jag bara gått miste om två studie dagar. Lika bra att inte missa mer en så.

Men det bli inte som tänkt  mig och planerat, skulle ha jobbat nu med matten över semestern och sen repitera nästa vecka och sen göra prov veckan där på, det blir nog att göra prov vecka 32 istället.

Och med engelskan, ja det blir bara att göra på med gramatiken och öva ord tills det sitter som en smack, för kap 1. . .

Engelska A har jag märkt att det e mkt ord bara, mkt gramatik eller repititon av den från grundläggande eng, och ja vist jag har koll på det men blandar ihop en del, så det bli att köra på hårt med den med.

Nu ska äntligen allt sitta som en smack ska kämpa väldigt hårt nu med både matte och engelskan.

Och ser fram emot det, för jag kommer lära mig så himla mkt, och kommer nog säkert bli väldigt bra på eng om jag verkligen ligger ner tid på det.

Det känns nu som lite mer allvar, nu har man påbörjat lite smått med grundläggande eng samt matte a.

Man har med väldigt mkt konsentrera sig på att bli stabil som människa, skapat vardagliga rutiner, jag har nu lagt grunden till att fortsätta upp på nästa nivå.

Jag tror nu att jag har lagt mkt energi på mig själv på att bara komma upp på morgonen har varit ett kämparinstinkt.

Men nu e jag klar med detta, med grunden till att bygga på mera.

Visst nu kommer jag få börja om lite smått två veckor innan jag kommer in i allt igen, men så är det väl för alla efter en semster oavsätt om man har studier eller jobb, så är det alltid trögt första veckorna.

Denna höst kommer bli spännande. Dels för att jag inte riktigt vet vart allt kommer bära mig, jag har inte den kollen, jag vet bara vilken väg jag vill gå, sen om jag klarar mig det får ödet bestämma.

Allt kommer med bli så mkt annorlunda, i både studier och jobbet med mig själv. Jag e på väg upp till steg tre.

Just nu står jag i det stadiet, att jag inte riktigt vet vem jag e och till vem jag kommer utvecklas till.

Jag står och väger mellan det förflutna och framtiden.

Jag har inte riktigt hittat mig själv, känner att jag inte riktigt har humm om mig själv.

Men det kommer bli en väldigt spännande utveckling.

Jag känner även att jag kommer kämpa som aldrig förr, jag känner att kroppen vill det.

Jag vill utvecklas, skaffa mig goda kunskaper i ma B och eng A samt ta körkortet.

Min plan just nu e ingenting, jag har mål men ingen plan, eller dem två närmaste veckorna ska jag göra det jag skulle göra under semestern. Men längre en så vet jag inte hur jag ska gå till väga, det visar väl sig. Jag vet ju med att planering under några veckors tid inte fungerar, utan jag ska ta vecka för vecka helt enkelt.

Jag har med bestämt mig för att skriva om min utveckligen och hur jag tar mig igenom denna process. Jag gör det mkt för mig själv , men även för er som läser och kanske dessutom e på samma stadium och inte riktigt vet hur ni ska gå till väga.

Ska även skriva om god hälsa som har väldigt stor betydelse i allt vi gör.

Jag ska statsa på att göra det imorn tänkte jag. . .

Ja det va nog allt så länge.

Ha en bra dag allesammans.

Kram

Emelie L

Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Kämpa på...

2010-07-17 @ 12:48:13
URL: http://zofiesworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0