Det gäller att bestämma sig.

Denna vecka har inte riktigt blivit som jag tänkt mig.

Det va inte så lätt att gå tillbaka till det normala igen, jag som längtat att börja studera igen, komma in i vanliga vardags rutiner igen. . .

Men det har bara inte gått, har inte haft någon ro i kroppen, har varit rastlös och sätt till att hela tiden göra något och att vara med någon för att slippa tänka på att prestera och grummla över att jag varför jag inte gör det.

Eftersom jag mått dåligt från i torsdag så tyckte jag att det vre en bra idé att boka en tid hos psykologen.
Och där kände jag rätt, det va väldigt skönt att få ut sina agritioner, känslor och mkt mer.

Och det jag tog med mig därifrån va att försöka lägga lite av det jag bär inom mig åt sidan, fokusera och tänka på framtiden vad som är bäst för mig, och sen verkligen bestämma mig och köra på.

Hon påminde mig om att när jag verkligen bestämmer mig för något så går allt vägen, då kör jag på och slutför allt.

Det kommer inte vara lätt att bara bestämma sig, men att tvinga sig själv även om känslorna känner något annat.

Så jag ska köra på det, från och med nästa onsdag då ska jag ligga i, försöka hitta kicken igen av att plugga och gå framåt.

För en annan sak och sa som stämmer bra in, e att en missbrukare letar alltid efter kickar, roligheter utan några ansträngningar, det ska bara slyta på, allt ska vara roligt och okontrollerat.

Och så känner jag nu, att sitta där på framteget ger inte mig den kicken jag behöver, jag har levt fritt nu lite under sommaren / semestern och det e ev svårt för mig att koppla bort och fortsätta in i vardagen igen , kämpa och komma framåt. . .

Men ja som alltid så känner jag mig lättad efter att samtalat med henne, jag känner mig mer klar i huvudet, och mer motiverad till att gå in i vardagen, tänka på vilka vad följderna blir om jag tar tag i vardagen igen och börjar prestera i nåt som berör mig och min framtid.

Men nu fram till onsdags kväll ska jag leva ut i det fria en sista gång innan allvaret igen börjar. 

Sen jävlar i namma ska det bli plugga av och prov ska skrivas och jag ska komma framåt i både studierna och med mig själv. . . Dags att resa sig återigen !

Nu är det inte många timmar kvar tills jag beger mig till gbg, det ska bli otroligt skönt att få träffa min älskling ingen , Längtar så att bara få kramma om han och ligga i hans famn och mysa framför tv.en :)

Det va allt så länge, återkommer senare.

Kramar

Emelie L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0