Många tankar. . .

Denna kväll har bjudit på många tankar, det blir ofta så när jag ser en film som berör mig. . .

Vill inte gå in helt på vad det är, eller jag vill men jag tror det bara en tillfällighet som jag snart kommer över. . .

Kan säga att det gäller min självkänsla och min tro på mig själv.

Nu denna vecka började detta måeendet, känner mig inte så fit for fight så att säga, med alla måsten gör jag det men inte med mig själv. . .

Känner mig ful, osexig, oatrakttiv, tråkig, tyst, jag skinner inte som en sol som jag tidigare gjort, vet inte vart dessa känslor kommer ifrå, dem bara kom. . .

Känner med att allt ska gå så sakta, har för stort tomrum i mitt liv, det går bara runt , runt och runt, jag behöver lägga till lite saker i mitt liv , inte nu varje vecka men minst 2 dar i månader, då jag unnar mig nåt, middag med nån vän, filmkväll, en stanrunda, ut och fick, osv. . .

Nästa år är det dags att göra mitt liv lite mer betydelsefull + att jag ska kämpa järnet med matten och eng, samt lägga till lite mer saker i mitt liv. . . För nu har jag kommit över den värsta tiden sen jag började denna resa. . .

Och nu ska jag fortsätta klättra upp, det har nu under hösten stått stilla, har låtit vanan var lite, få chans att njuta, synas, höras, känna efter, kämpa med mitt måeende. . .

Och nu känner jag att det e dags för mig att krypa ut ur mitt trygga bo, se mig omkring och skapa nya intryck att ta tills sig, möta världen utanför dörren lite mer, och ev få tillbaka lite av den gamla, galna, glada Emelien jag en gång i tiden va, den som fixade middagar, filmkvällar, utgångar, fast det blir det inte mkt av, men bio eller boxling eller biljard kvällar istället kanske kan gå an :) ?

Ne nu ska jag inte spåna så mkt mer i det, få drömmar om sakerna jag vill förverkla för en e jag inte där. . . Men längtar super mkt, längtar till högskolan, nya människor och intryck, en studietakt som leder mig ut till drömyrket jag har. . .

Nu är det bara förberedelser, men det e väl kul i sig, men det blir lätt lite enformligt men vem har inte en enformlig vardag =? Jo dem flesta. . .

Det va allt för denna afton. . . ha en fortsatt bra kväll allesammans.

Emelie L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0