Helg ångest. . .

Jag börjar nog få det nu igen, jag hade det för ett år sen, då jag slutade dricka, jag hatade helgerna för att man inte hade något att göra, och sen träffade jag Daniel och då hade man något annat en fest och nöjen varje helg i prencip, men nu va det längesen, det va så. . .

Kände tidigare idag att det kändes skönt med helg, just för att man kan få sooova ut. men nu känner jag mig inte ens taggad till det. . .

Antingen är det så att det e helg ångest för jag känner mig så grymt ensam eller så kan det var att det e jule månaden. . .

Men det e inte bara att det e helg och att man inte har någe sällskap, känner mig som en ful gammal häxa, det e nåt som e på gång, jag känner hur jag bara vill förändra hela mitt liv, jag vill förändra mitt utseende, jag vill klä mig mer tilltalande, jag vill bo ihop med min älskling, samt plugga stenhårt och klara en hel del denna vår termin.

Och när helgen kommer så får man väl mer tid att tänka och fokusera på det lite. . . Får se om det blir några tårar denna helg också, vet inte det kanske behövs, känner mig lite sorgsen, ensam, tråkig osv.

Emelie L

Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Jag har oxå helgångest. :o Okej, jag hade hemsk ångest för att de tog bort min ersättning i januari, men jag ska få pengar i julklapp-så kan köpa mat med dem.



Men det är som du säger "helgångest". Jag såg hur många skrev ngt om fredag eller helg i sina statusar på fb. Positiva saker. Å jag kände bara, vad är det för positivt med denna helg. Sen kände man att man skulle behöva hitta på ngt- kanske åka å hälsa på ngn. Å då fick jag ångest. :/



Jag dricker inte heller ofta nuförtiden. Både du å jag festa ju mycket som "yngre". Så det kanske kan va en känsla av "ensamhet" eller "tristess"...som ger denna ångest. Inte vet jag... (men förr i världen när jag festa, kände jag inte ångest-var väl mera en annan slags ångest då).



Jag tycker i allafall att du ska pyssla om dig själv. :) Var nöjd med allt du presterat, å klappa dig själv på axeln. hehe. Å just som du kände dig "ful som en gammal häxa"...så känner jag mig också. :D Hahaha. Men det är inte sant att man är det. Det är nog för att man har tråkigt. Du kan ju göra en inpackning i håret, göra ansikstmask. :) Måla naglar å mysa me ngt gott. Eller umgås med folk som gör dig glad. Hoppas helgen blir bra, å att din ångest släpper! KRAAAAM. :)

2010-12-17 @ 19:21:15
URL: http://zofiesworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0