Övnings körning ! :)

Jajjemen, nu är det dags för det också, ÖVNINGS KÖRNING. Som jag har väntat på i all evighet känns det som.

Det har gått ett år med prover och medicin och antabus och samtal. Och nu är dagen kommen, nu får Emelie börja övnings köra, och så glad jag va efter att kört en runda, och jag och pappa samarbetar mera nu, att samarbetet går bra e nog mkt för att jag VILL lära mig jag VILL så gärna ta mitt körkort, känns nästan som man redan fått körkortet, e så himla glad och lycklig. Fatta när jag väl får körkortet, skit alltså längtar efter denna dag så in i nordens mkt.

Det gick faktiskt bra, men har mkt att lära och få in som rutin, måste med jobba att inte stressa upp mig själv.

Men detta kommer gå bra, just för att jag nu denna gång verkligen kommer gå in för det, precis som jag gjort med allt annat, med matten tex nu kan man mkt och mer kommer man bli tvungen att lära sig, men det e inte lika trögt just för att jag går in för det, eftersom jag kommit en bit på vägen nu så blir det bara lättare att trampa på framåt, det e jobbigt och körigt ibland men jag ger inte upp, jag ska komma någonstans här i världen, och det viktigaste av allt bli en bra förebild till barnen sina om man nu skaffar sig ett par. . .

Jag börjar mer och mer se mina framsteg, och jag känner mer och mer att det går framåt stegvis , så det ska göra i livets gång, nu ska jag plugga, sen jobba och plugga, och sen få jobba med det jag vill, samtidigt som jag ska bygga upp en rik kunskap inom foto som jag kan hålla på med på fritiden, samt teckna och läsa och bli duktig i det. . .

Sen är Emelie redo att ev skaffa sig en liten familj med älskade daniel.  .  .

På vägen ska jag med sluta röka, och för dessa pengar ska jag rusta upp lägenheten, sen när jag gjort det, börja spara och leva lite rikt på nöje, kläder , hålla sig fräsch och trimmad.

Och från den livsstilen är jag inte långt ifrån, har faktiskt på hela veckan inte kommit över 11 rökta cigg och det är ett rejält framsteg. . .

Och imorn ska jag verkligen kämpa imot suget, och jag har på känn att jag kommer kunna klarar det, klarar mig med 5-6 rökta cigg det e mitt mål imorn inom rökningen.

Jag ska med börja om med psykologen, nu när jag fått en normal och sansad vardag att leva efter så ska vi ta oss ett steg uppåt, det e jag nervös över, få se hur det kommer att gå.

Sen ska jag göra klart dem resterande matte talen som jag inte gjorde klart idag, skriva en kort engelsk text om en resan jag vill göra och varför. Det blir nog bara det jag kommer hinna med imorn. . .

Och denna helg e jag själv , så tänkte dels verkligen gå inför att inte röka mer en 6 cigg / dag under helgen, om jag lyckas med det så kommer det bli lättare nästa vecka att inte röka så mkt. . .

Sen ska jag plugga lite matte faktiskt.

Det va allt för idag från mig.

Ha en bra kväll allesammans.

Kram

Emelie L


Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Lycka till med körkortet. Kommer nog gå bra. :)

2010-08-20 @ 01:24:25
URL: http://zofiesworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0