Dag 20. . .

Denna dag blev en katastrof, igår så gick jag och la mig halv 9, men det räckte tydligen inte för att komma upp tidigt idag, ne då istället så sover jag som en stock fram till halv 1, det e ju helt otroligt, 17 timamrs sömn, det va länge sen måste jag säga, jag sov bara så mkt när jag va deprimerad och kände mig helt slut körd. . .

Men det hela började förra helgen då jag sov runt 12- 13 timmar i sträck. . . Jag kanske håller på att hamna i någon fas, oftas när det blir så att jag bara sover och sover då brukar det grunda på att jag kör på för hårt, men denna gång tänker jag inte lyssna på kroppen, jag tänker köra på så här som jag gjort under denna vecka + lite till. . . Nu ska det inte segas mer.

Måste börja vänja kroppen vid långa timmars plugg, tålamod plus dra ner på timmarnas sömn, det går inte och hålla på och sova så mkt som jag gör, har dels läst att sover man mer en 7 timmar eller mindre så kan man ha lättare för att få hjärtinfarkt osv.

Och det e faktiskt något som jag tycker låter logiskt faktiskt, för när man sover så mkt som jag tex gör så blir nog kroppen van med väldigt lite ansträngning och pulsen ligger lågt, så jag tror då att man blir extra utmattad om man kör på som en normal människa gör.

Jag klarar typ inte det, och jag tror att det beror mkt på sömnen faktiskt. . .

Men som sagt det gäller att vänja kroppen vid mer ansträngning . . . Det kommer nog ta sin lilla stund, men ska ha tålamod med det. .  .

Det e väldigt mkt att hålla koll på och kämpa med just nu, man blir lite förvirrad ibland. . . Det e nu minskning av rökning, minskning av sömnen, mer ordentlig plugg i ma  och eng, samt plugga teori och övningsköra. . .

Och på det hela börja jobba med psykologen på ett helt annat sätt. . .

På det hela ska jag med börja med lite bättre och varierad kost samt promenad och vibbning till oc börja med, sen ska vi utveckla denna vibbning till styrketräning.

Som jag sagt förut, denna höst kommer bli spännande, mkt nytt att ta tag i , det känns ibland lite för mkt, men det e nog nu i början innan man fått rutin på det hela, men jag vet att jag kommer inte ge upp, och det e jag helt inställd på nu jävlar ska det blir ett liv av mitt med !

Ja denna vecka har det inte alls gått någe bra med rökningen, men med allt annat så har det flyttit på bra, känns visserligen inte som det men tänker ja efter så har allt gått väldigt bra denna vecka. . . Jag har legat i så att säga.

Halva denan dag blev förstörd men ska inte tänka på det för det som har hänt det har hänt, ska nu betala räkningar planera upp lite en tid framöver, med kost, promenader, plugg och ev nåt litet projekt att ta tag i.

Sen blir det att gå och handla mat som ska räcka till nästa onsdag.

Ja det va allt så länge .

Ha en bra dag ute i solen :)

Kram

Emelie L


Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Jag gissar att det var du som kommentera mitt inlägg. Det sakna namn. :) Gissa att det var du eftersom den kommentaren förstod vad jag pratde om på djupet. sparade inlägget å din kommentar på datorn. :) Tog bort det från bloggen, fick ångest sen när jag kom på att min föredetta mobbare läser min blogg. å njuter kanske av att det gått dåligt för mig. Vill inte det. Å tack för kommentaren. Skönt att veta du finns där min alldra bästaste vän, bortsett från katten då. ;) ha en bra dag. kraam.

2010-08-30 @ 09:26:44
URL: http://zofiesworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0