The box

Det va då en märklig film, men bra va den allt. men dåligt slut om man inte ser ditaljerna för dem vissas snabbt.

Jag har inte så mkt mer att säga om den en SE den. . .

Och nu efter en hyfsad bra dag så mår jag konstigt, känner mig yr, kallsvettig och skakis, ådrerna syns och händerna är stela. . . Ångest ?

Alla ggr.

Men för vad ?

Det kommer helt plötsligt nu för tiden, men jag tror jag vet, jag har hållit igång med en massa, har heller inte fått så mkt ensam tid, och nu är hjärnan död. känner mig som en sombie just nu, e inte helt närvarande.

Och sen är jag början av min mens, som även kan vara den stora boven till måendet.

Det har även blivit många reflektioner kring nuet och förr.

Kan vara bra men samtidigt obehagligt, jag spyr på 2008-2009, det va absolut den värsta tiden i mitt liv.

Det e så obeskrivligt äckligt. . . att stå halv vägs upp på toppen och se ner i den hemska mörka leriga gropen.

Den som dricker för att vara cool eller för att andra andra gör det eller för att det e det ända livet man känenr sig trygg i, tänk längre , tänk på vilket helvete du KAN hamna i. . . För det helvetet är verkligen inge coolt, roligt, hälsosamt varken för dig eller dina nära och kära. Tänk längre, livet är ett kämpar projekt, vart vi en är i livet så måste vi kämpa, är vi en baby ska man kämpa med att lära sig gå, prata, äta gå på toa själv, är jag 7-19 så går just då livet ut på att lära sig läsa, räkna, lära sig ett annnat språk, få kunskap om olika ämnen, naturen , geografi, historia, världen , politik, om samhället, vad man har för rättigheter och inte.

Lära sig kommunicera, lyssna, vara en bra vän, prata inför människor, lära känna sig själv, lära sig sina brister och kunskaper och förmågor,  erkänna sina fel, inte vara konflikträdd, lära sig av sina misstag, lyssna till dem äldres kunskaper och erfarenheter.

Vuxen blir man aldrig, livet slutar inte efter en viss ålder, livet som vuxen blir inte lättare, man kämpar lika mkt som ett barn, ungdomar och pansionärer, det finns inget slut, vilken åldersgrupp man än är i så kämpar man för att komma vidare.

Man slutar aldrig att lära sig nya saker, det finns inte för mkt eller för lite att lära sig.

Men varje minut sekunder av sitt liv ska man ta vara på inte kasta bort det, vart man en i livet är så blir det varken lättare eller svårare. . .

Man ska ta vara på sitt liv vilken åldersgrupp man en är i . . . Det jag ångrar idag får jag idag ta igen istället.

Så att skjuta upp saker, leder ingen vart man minskar bara tiden på att gå vidare och lära sig ännu mer, se ännu mer, göra det man vill hinna göra. . . Ju mer man skjuter upp saker, eller slarvar med saker som studier ett jobb eller vad de nu kan vara man vill uppnå, så minskar man helt enkelt att uppnå allt man vill, skjuter jag upp en sak så kan jag räkna med att jag får ta bort en sak från mina mål. . . Jag fick ta bort två års arbetslivserfarenhet. vilket betyder väldigt mkt, jag förlorade 2 års inkomst, 2 års pansionsparande, 2års skatt som jag kunde ha bidragit med till sverige. Erfaranhet av service jobbet, resor, ett ännu starkare självförtroende, 2års icke självförsörjande, 2års fattighet, 2års sparande till mitt egna företag jag vill öppna och till en lång resa till usa.

Men tur i oturen kan jag säga att jag hade, för nu har jag fått så mkt mer starkare syn på saker och ting, val och ting, mig själv , omgivningen , min familj, jag har börja tänkt på ett annat sätt, ett klokare, vuxnare sätt. oc fram för allt, jag tar ingenting för giivet, jag är dessutom mkt mer realistisk när det gäller planeringar framåt, jag är en mkt bättre människa nu en förr. . .

Jag har stängt min dörr till det förflutna, nu står jag på andra sidan och ser bara ett oändligt ljus framför mig fyllt med olika ljusa behagliga färger.

Jag vill bara säga , det är aldrig för tidigt att börja tänka klokt, realistiskt, smart, moget, det är aldrig förtidigt att börja fatta smarta och kloka och mogna val. . . Men det är heller aldrig försent. . .

Kram

Emelie L







Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Bra skrivet. Ta det lite lugnt ibland så du inte bränner ut dig. Saknar dig vännen. Hoppas du får en bra helg. Kramar

2010-04-17 @ 00:19:13
URL: http://zofiesworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0