Ordet bara ska bort :) ! Forts . . .

Hej på er alla glada läsare, jag hoppas ni har en bra dag ute i det vackra min lite kalla vädret idag, i e.tuna är det iallafall sol och härligt, men molnen börjar komma fram så det kanske inte e så härligt väder längre hehe, sitter nu på nuevo och väntar på att vi ska dra igång med livsguiden, den blev lite försenad idag, eftersom det e första dagen denna vecka vi drar igång så har vi haft haft en planerings timamr nu på morgonen, ja itne jag , jag va uppe på framsteg klockan 9 och gjorde provet för kap ett och det blev vg på det :), tror att jag kommer få vg i slut betyget men ska försöka satsa på att få mvg, men blir det vg så blir jag mer en nöjd :)

nu ska vi dra igång med livsguiden så jag avslutar fortsätter när jag kommer hem :) !

Kram

Emelie L


Nu e man hemma igen, eftersom det bara va jag som deltog i livsguiden så tog vi bara enstaka sidor, e ju roligare när det e fler som lyssnar på högläsningen.

Ja denna dag började dåligt men "slutade" bra , den e väl inte slut en men förmiddagen är slut och nu glider vi in på eftermiddagen och vad ska då emelie pyssla med ?

Jo jag ska ringa länstryrelsen och höra om något beslut om mitt körkortstillstånd har gjorts.

För jag va jue hos doktorn för trygt en månad sen och då pratade vi om det och han skulle skippa ett nytt förslag till dem om att försätta ta prover fast e en mindre utsträckning, typ att nu kanske ta till sommarn en gång i månaden sen ta en gång va tredje månad i ett år och sen en gång i halvåret i ett år och att jag då med får mitt körkortstillstånd när vi påbörjar den nya provtagningen. . . Och sen om jag skulle dricka under den tiden att dem då dra tillbaka tillständet och jag får börja om. . .

Och eftersom dem inte har hört av sig om det så tänkte jag att nu ringer jag och hör med dem.

Efter det så så jag äta lite gröt sen har jag inte bestämt mig om jag ska föja med moster och besöka mormor, och sen plugga när jag kommer därifrån, eller om jag ska äta sen plugga, hm, vill ju träffa mormor. . . och det va ju nu ett tag sen jag va där. . .

Men frågan e om jag sen kommer orka plugga om jag känner mig rätt så brukar det inte bli av så sent på eftermiddagen. . .

Aja jag ska fundera . . .

Sen vet jag inte det blir nog disk, duscha och se på tv, blogga Lääägga upp bilder, sen sova.

Imorn har jag ledigt, fast funderar om jag ska ta ut den lediga dagen eller ej, jag har ju varit ledig så länge nu, så det behövs egentligen inte, ne jag går till skolan och sen nästa vecka ska jag på riktigt ta vara på den lediga dagen i veckan som jag faktiskt har.

så får det bli. . .

Och imorn då får jag stor besök :) min vän anso från finland kommer och besöker mig :), det ska bli kul, har inte sätt henne på väldigt länge, så man e lite spänd, vem e hon nu, vad har hon för vederingar, har hon ändrat sitt dygn tillbaka till ett vanligt dygn eller ska hon sitta uppe på nätterna och sova på dagen ? det visar sig väl och se, hoppas hon svängt om dygnet för då kommer det bli att umgås lite mer, kanske ta promenader, gå på stan kika runt, fika eller nåt annat kul hälsa på jenny kanske , sen har hon ju med lite och plugga dem sista dagarna innan högskoleprovet, vilket med e bra för jag har med lite att plugga men det gör jag ju med oftast på förmiddagarna, då jag är på nuevo, men nu vet jag med att jag kommer få sitta och plugga in eng ord och det gör jag hemma och så gör jag dem gramatiska delarna i skolan. . .

Ja ne men det ska bli kul att träffa henne igen, har varit lite spänd över det men nu känns det bara kul. . .

Ja nu nu ska jag ta och prata om den utvalda rubriken som jag har. . .

Och den handlar om , eller jag berättar från början.

Jag kom ju lite senare en vanligt till nuevo eftersom jag skrev prov, och när jag kom ner så hade dem ändå inte påbörjar högläsningen, och det va en ny kille där som jobbar där antar jag jag har inte sett honom men a iallafall han stod och föreläste lite om egna tillvägagående sätt att få en fungerande vardag bla bla bla. . .

Sen efter han pratat klart om det och efter han pratat med en kille där om han planering osv osv. så frågade han mig vad jag gjorde på framsteg han visste inte riktigt vad den verksamheten höll på mig. så jag så ja jag plugga bara matte och eng, och direkt hajade han till, vadå bara ? vill du plugga mer eller vad menar du med bara ?

Ja inte alltid tänker mab på hur man säger saker och ting så jag blev typ stum bara jaha vadå vad jag menar med bara, visste inte riktigt vad jag skulle svara, och så förklarade han att bara är ett typiskt negativt talesätt i många sammanhang, vi alla använder oftast , jag har bara gjort det idag jag borde ha hunnit med detta med, om jag bara hade gjort det, om bara kunde gör det för att få detta osv osv. . .

Och då hängde jag med, har jobbat mkt med det så att man nästa glömt bort just det negativa talesättet, slutade med det för ett tag sen men jag tror att jag börjat med att säga bara för att det har varit mkt nytt i mitt liv som dykt upp i vardagen, resa, ledighet osv osv, så att nu när allt kommit igång så känns det som man missat så mkt fast man egentligen inte har det, och du blev det nog att a men jag pluggar bara det, eftersom mkt med har försvunnit i min vardag så känns detta pluggandet igen som BARA, jag borde göra mer en att plugga och det känner jag att jag borde, nu när snart livsguiden e slut, mindre kontakt med psykologen, ingen skaparkurs att gå i så känns det plötsligt så tomt, vad ska jag mer nu sätta in i vardagen, nu måste jag komma på nya saker för att fylla upp den och inte bara med plugget. . . Fast plugget är ju heller inte så baaara, utan det e ju faktiskt värt guld, eftersom jag ska använda det till att komma in på högskolan och utbilda mig och sedan bli självförsörjande.

Så just nu så kanske det borde räcka med baaara plugg och lite smått och gott som simning börja träffa jenny, hälsa på mormor lite mer, åka iväg och hälsa på madde, nu kanske jag ska satsa på plugga och dem nära runt om mig. . . JA det ska jag faktiskt, för nu går det bort 3 på måndagar snart 1 timme på tisdag, 180 min med psykolgen alltså tre timmar i månaden, sommanlagt så blir det 9 timmar i månaden till att lägga in annat. . .

Det e mkt de. hehe.

Ja men tillbaka till ordet bara , alla gör inte bara si och så mkt varje dag, alla gör nåt det som gäller är vad man sätter för värde på det man gör. . .  om man har tex tio saker man ska göra en dag men bara hinner med 7 saker, då har man tre över och normalt så blir tankesättet så här fan nu hann jag bara med 7 av tio saker och så går man och stör sig på det  att man inte han med just dem andra tre sakerna man lägger liksom all energi på att man inte just har hunnit med den tre sista sakerna. . . istälet för att å fan jag han med rätt mkt i dag, 7 saker av dem tio e ju jätte bra, om man tänker så så blir man ju med glad, istället för att fan jag han inte med alla tio tre saker hann jag inte med, ja då e man ju tillbaka  den negativa cirkeln. . .

Och jag e nog det, för det ett tag sen jag la energi på att försöka se det posetiva som jag gjort under en dag, vecka eller månad, och det hjälpte mig mkt att resumera dagen i sin helhet, kom ihåg att jag tänkte inte så mkt, jag fastnade i det negativa tankesättet och jag sooov hundra ggr bättre, de e sant nu när jag tänker på det så hjälper det att påminne sig varje dag vad man har gjort och glädjas åt det. . .

så nu fick man en väldigt bra påminnelse av denna person. . . :) tack till honom . . . Och kände mig glad när jag gick därifrån, jag lyste upp och kom på fan det e nog där skon klämmer lite, mitt tankesätt, det måste ändra, problemet är löööst :)

Ja jag har ju helt glömt bort att redovisa helgen för er. . .

Den har varit kanon härligt fast har mått lite lite dåligt både jag och daniel så det blev inge besök och morsan, men det finns fler tåg :) Vi har ialalfall hade det kanon mysigt som alltid. . .

Och jag blev så glad i lördags efter vi vart och handlat, och direkt vi kom hem så säger daniel, jag känner nu, jag skulle kunna bo ihop med dig, känner mig så lugn i ditt sällskap, och tänkt sen när vi bor ihop , att dra iväg och storhandla gud så mysigt, jag blev fan chockad, känner desamma, just det där med att åka iväg och stor handla med en kär person det e något speciellt med det tycker jag, det e härligt, att strosa runt i affärer de  ska vi ha och de och de och ne inte de, osv osv. . . Det e mysigt. . .

Och självklart resten, jag längtar faktiskt tills den dagen kommer, då vi bor ihop, att bara få pyssla om han med mat när han kommer hem, mys och gott framför tv, på helgerna han sitter och spelar jag e ute och fotar eller sitter med bloggen, the sims och sen små myser vi mellan varven, känns så härligt att ha den tanken. . .

Men en är vi inte där, men det känns kul, allt känns så spännande med han, jag tar verkligen inte han för givet, jag känner att han med kan överraska mig med sådana menningar, allt känns inte så förutsägbart med honom och det e kul, jag förväntar mig inget av honom, utan det komme rden naturliga vägen, när vi känner oss redo, när vi har en trygg framtid framför oss på vårt höll, jag tror på detta ordspråk eller meningen eller vad man ska kalla det, en vacker dag så. . . Det tror jag på när det gäller daniel och mig. . .

Återkommer senare med mer roligheter. . .

Kram

Emelie L






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0