Uttråkad eller vadå ?

Nu e jag här igen och tjohoar :P

Det e nu en timme till av dötid, sen börjar den sista delen av de svenska filmen.

Och vad ska man göra nu då, jag e så, så trött så jag funderar på att vila mig lite. Ja e med lite ur glädje, känner mig deppig, uttråkad, ensam, irriterad på grannen som håller på där upe och springer runt, hamrar osv osv.

Känns nu lite jobbigt att man ändå inte tog vara på helgen med att vila upp sig, sova tills man vaknar, äta frukost i sängen, göra saker som man inte hinner med på veckodagarna. nu vad de skulle vara, jag har ju inte direkt någe liv än, sitter bara här hemma och pluggar och sliter för en drömframtid, nu om den kommer gå i uppfyllese, ibland känns det inte som det, men jag vet samtidigt att jag inte ska tänka så mkt på att misslyckas.

Men just nu känns det som det åtminstonde kommer bli en misslyckad vecka, ingenting kommer nog gå vägen, hoppas känlan ändra sig efter en nattsömn.

Jag gillar längre att inte speculera, tänka och planering i förväg, bara väsentligen saker, för annars får jag ingen ro i kroppen, vissa saker känner jag mig bekväm med att planera och skriva upp så att jag inte glömmer bort dem och sen om jag har en idé om nåt så brukar jag vilja anteckna de direkt, göra en uträkning på det eller skissa upp. så som jag gjort här om natten förra veckan, då fick jag en idé om hur den framtida bloggen skulle se ut och låg nog och tänkte på det några timmar sen gav jag upp att försöka soman satte mig istället i sängen med block och penna och skissade upp bloggen, skrev teckensnitt, och färger som jag skulle kunna använda mig av.

Men att göra veckoplaneringar/månadsplaneringar, har jag gett upp, det funkar bara om man har en slags rutin på vardagen och verkligen har det som krävs för att hanskas med flera saker under dagen, just nu e jag inte i de stadiet, så jag har de väsentliga, de viktigaste i huvudet, sen lite tider som jag ska anpassa mig efter under dagen, tex, en speciell tid då jag ska gå upp, en speciell tid då jag ska äta frukost, lunch, middag diska, äta kvällsmål på, en speciell dag då jag handlar mat,  betala räkningar, gör en matlista för en månad fråmåt.
Jag försöker se till att jag duschar varje dag och det sker helst på kvällarna,  sen försöka hitta lte rutin på städning och tvättdagar, fast det går lite som det går me det hehe.fsat

Annars så tar jag dagen som den kommer och tvingar inte mig själv att hinna med att plugga ex antal sidor eller så, fast jag ser till att jag åtminstonde sitter mellan 3-4 timmar iallafall och kvällarna hittils har varit mer varierande en dem varit förut och det trivs jag med, numera ät jag antingen hos jenny eller pappa eller hos mig.

Jag känner mig nöjd med mitt uppläg men inte med min atityd ibland till saker och ting så som nu "deppar" jag över ja, vad engetligen ?. det finns inget att deppa över. visst det e tufft att gå vidare, börja anpassa sig till saker man vant sig bort vid, man måste skapa ett helt nytt tankesätt osv osv.

Och jag kan ju mer en annat inte säga att det hittils har gått helt åt helvete allt. Jag har ju ändå sköt mig rätt bra, jag har kommit upp fler dar den tiden som jag ska än dagar jag inte gjort det, jag äter både frukost, lunch och middag, jag säter tom med en slant extra för lite mer näringsrik mat och lite viration på maten.
Jag somnar mer i hyfsat tid en inte, sover bra gör jag väl fortfarande inte helt, men det kommer nog med tiden, ju mer säkrare och tryggar jag blir med mig själv så kommer nog den biten med ev att läsa sig.

Jag e mer ute och rör mig mellan jenny, pappa och mitt hem, jag tar antabusen regelbundet.
Så jag borde vara mer nöjd och glad, och bara ta vara på lite vila framför tv.

Det jag tror kan spöka i min oro e nog att jag kanske e lite rädd hur veckan ska gå. . .

Det återstår och se, och om det inte kommer mer av mig ikväll så hörs vi sannerligen imorn :)

Kram

Emelie L

Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Hej! Läste genom flera av dina senaste inlägg ikväll. :) Har vart fullt upp med både jobb och olika aktiviteter. Att jag inte hunnit blogga eller följt med andras bloggar.



Men nu e jag tillbaka här i datavärlden. ;) Tråkigt att du försovit dig, kanske vore bra med den där gammaldags veckarklockan eller ngt. Jag blev jättenyfiken på ditt projekt, vad är det för något??? :D Sen hade du ngt förslag du skulle berätta för mig. Kanske vi kan prata på msn imorn om det? E sent nu, så får önska dig en försatt bra ny vecka. Kram å sov gott.

2009-09-28 @ 01:00:21
URL: http://zofiesworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0