Processen fortsätter allt i sin takt.

det ska inte gå för fort och inte för sakta, jag tycker jag iallafall försökt hållit de måttet med att gå en lagom och axeltabel takt framåt. med små, småsteg varje vecka.

denna vecka kanske inte började  så bra, men jämnade fort ut de idag, med att dels gå upp den tid som jag räknat med att det ska bli en av rutintiden att gå upp en vardag. så som kl 8, jag gick upp kl 08.10 om jag ska vara exakt.

det e väl ett av ett ytterligare framsteg denna vecka, eller ja om det håller i sig vill säga, så till mitten av nästa vecka så kan jag väl räkna det som ett framsteg om det hållit i sig med att gå upp varje vardag runt åtta taget.

dels så har det en så länge inte blivit någon vila denna dag mitt på dagen och det kommer nog heller inte bli det, för om ett tag kommer jag åka iväg och handla, sen ska jag hem till pappa och äta och så, sen blir det mys framför tv. så trött kommer jag nog sen vara till kvällen. . . Vilket då leder till att jag kanske har lättare att somna in tidigare en vanligt, och då blir det heller inte lika stor match att komma upp tidigt imorn.

Denna dagen har jag hittils sysselsatt mig med :
*Att ja gå upp tidigt, då blev det frukost, kaffe + cigg, nehetsmorgon, göra sig iordning för dagen.
*Gå och ta antabus.
*Hem, se lite på efter 10 och våra bästa år.
*Plugga, äta lunch göra en matlista, plugga lite till.
*Gå ner till stan med en present till min syster som fyller 18 år idag - Grattis till henne :)
*Tog en extra lång vända hem, så lite promenad har det med blivit av idag :)
*Hem, gjort lite redogörelse för var dag denna vecka.
*Nu, bloggar
*Snart, handlar.
*Senare, följa med pappa hem, vi ska äta middag ihop, se lite serier, bla: idol och efterlyst.

Efter denna dag så tror jag att jag kommer kunna vara rätt nöjd över sysslorna och framsteg för denna dag, så jag hoppas att glädjen över det håller i sig och att jag kan lägga mig utan förtvivlan och oro i kroppen.

Det här med självisk, tror jag att jag väntar  med att prata om tills ikväll om jag då orkar skriva nåt om det när jag kommit hem, annars så får det väntas med till imorn, om det inte kommer nåt imorn om det så kommer det förmodligen inge mer om det heller, vet inte riktigt om jag ska vara nöjd med det jag skrivit eller om det finns mer att skriva och uttrycka sig om. ska tänka lie över det.

Ja nu under tiden så kom jag ju på att jag har nog utvecklas lite mer, tankar kring framtiden börjar kunna tänkas i mer relevanta banor, dem känns mer klarare, riktiga , sannolika, verkliga, och jag känner att jag e nog inte så långt ifrån framtiden som det ibland kan kännas. Denna känslan och tankebanorna känns okey, det känns skönt att kunna tänka på framtiden under ett någolunda lugn faktiskt, och jag e med redo och börja planera upp en del hobby sysslor lite små projekt här och där så att mitt sinne för foto utvecklas och att mina helger fylls med något glädjerikt. 

En så länge så är det bara en tanke, men så fort jag känner att jag har lite mer kontroll över plugget och pluggtiderna osv, och lite mer kontroll över mig själv, så ska jag ta en dag och klura ut lite små projekt inom photo, blogg design osv. . .  

Jag har ju genom dem senaste åren haft många tankebanor kring de mesta, men ingenting har blivit gjort för att energin och orken inte har funnits där osv. denna gång är det väl lite utavsamma stuck av sitution, men denna gång så känner jag ändå att jag har övertaget, jag VILL verkligen förändras, utvecklas, mogna, och kämpa för en förändring så att jag kan vara kapabel till detta.

Och jag tror att jag vet varför det förr inte har skett någon förändring, dels så har jag väl inte riktigt velat släpp mitt förflutna, jag har väl inte riktigt velat inse alvaret till mitt beteende, och så tror jag med att alla ideér jag kommit på och planerat upp , så har jag bara kännt att jag måste genomföra detta utan några resultat mer en att jag måste fylla upp mina lediga stunder med något, så jag tror att den pressen att bara planera upp något utan något direkt mål har gjort att jag avikit, det kändes helt enkelt bara förvirrande.

Så med detta avslutar jag detta.

Hoppas ni alla lever som gudar där ute :P ;)

Kram

Emelie L




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0