Några framsteg hittils ?

Njae, det kan jag väl inte påstå, inte mer en att jag kommer upp hyfsat i tid varje dag, jag äter frukost, och sen varierar det lite från adg till dag om jag äter både lunch och middag, men ja jag har inte hållit räkningen riktigt men jag har någ gjort det mer en hälften av dessa dagar sen jag började min så kallade "process".

Med plugget så gick det riktigt bra förra veckan, jag utförde verkligen varje dag en del av matteboken, kanske inte så mkt som jag hoppats på men så mkt jag klarat av och orkat, till en början kändes det inte alls som jag kom någon vart, men nu om jag tittar tillbaka och räknar ihop timmar som jag pluggat och hur mkt jag igentligen hunnit med så e jag rätt nöjd iallafall, och inte bara hunnit med det mesta sitter ganska bra, men det kommer jag jobba med nästa vecka för jag ska nu försöka hinna klart den sista delen av matteboken sen börja repitera matten + engelskan, läsa lite mer info om läs delen både för svenska och engelska, hoppas det nu kommer gå bra, det återstår och se.

Promenader och det sociala har heller inte gått så tokigt, jag har försökt så gott som att träffat vänner och familj. och promenader jag då allt tagit kanske inte en varje dag som jag egentligen borde men det har blivit några styckna iallafall.

Det känns som om det börjar gå lite nerför igen, denna dag har varit en sådan som allt känns så meninglöst och jobbigt. så det blev att sova större delen av dag, sen när jag vaknade igen så satt jag mig åtminstonde nån timme med matten, kanske inte helt suvuränt presterat av mig denna dag, men sådana dagar har väl alla och vissa är starkare en andra att motstå att "ge upp" för några timmar a i mitt fall nästan en hel dag, men sådana dagar måste jag räkna med, och inte bli helt förtvivlad när dessa kommer, utan se det som helt normalt sen att gå och lägga sig "gömma " sig under täcket, det mönsret måste jag kanske bryta . . .

Men hoppas det går bättre imorn, måste med ta mig i kragen nu och gå upp den tid som jag faktiskt numera måste göra till en vana, upp kl 8 åtta ska jag. . . Så imorn ger jag det ett nytt försök. Eftersom jag nu hela tiden sätter klockan på snoce (eller hur det stavas ? ) och går upp omkring en timme senare en räknat eller mkt senare en räknat så kom en kompis (martina) på att jag skulle kanske pröva sätta den på 7 eller nåt för då kan jag jue snoca en timme, utan att ha försovit mig, så de ska jag testa imorn. hehe :) Hoppas det går bättre så.

Inte nog med att jag både gick upp mkt senare en jag skulle, att allt kändes som skit denna dag så att inte mkt blev gjort , inte mer en massa sova, så har jag med glömt tagit min medicin denna dag. Det känns som det sakta börja gå nerför igen, måste bryta detta imorn och komma tillbaka på linjen igen. . . 

Jag bröt väl det lite med att iallafall sätta mig och plugga lite idag iallafall, sen har jag med ätit middag, diskat och duschat, och snart bär det av till jenny, vi ska se idol och andra avenyn, och eftersom jag sovit nu lite under dagen, så har jag lite små planer på att kanske ta igen lite plugg tid nu ikväll efter serierna, men som sagt det får jag vänta och se med om jag orkar eller ej. . . 

Så om jag gjort några mera framsteg hittils kan jag nog inte påstå men jag håller mig hyfsat bra på den raka linjen, det har väl gått lite, lite nerför men imorn är det dags att jämna ut det.

Hoppas ni alla har det bra idag och ikväll ? 

Kram 

Emelie L

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0