Många bitar har äntligen fallit på plats :)

Äntligen har dem flesta bitarna i den nuvarande situtionen fallit på plats och det kan jag först och främst tacka mig själv :) sen psykolgen, tuna, sabine, mamma och pappa jälpt mig på olika som har hjälpt mig på olika vis :)

Först och främst så har jag denna vecka gjort något som jag aldrig gjort förut, hade detta varit för knappt ett halvår sen så hade jag tagit till med en destruktiv handling, så som spriten ev självmordsförsök.

Men denna vecka gjorde jag en rejäl vändning i min mognasprocess och det va att öppna upp mig, förklara så gott som hur jag kände mig, vad jag hade för tankar och vad jag helst av allt ville göra istället för att fortsätta leva.

Jag fick på så vis mkt stöd och hjälpord, av mamma lite blandat, så som att det e bra att vända sig till någon äldre då den alltid e mkt erfarnen en sig själv och kan på så vis berätta hur du inte ska göra m,m.

Sen peppade hon mig med både de ena och de andra.

Sabine, lyssnade  så bra som hon alltid brukar göra, kom med en del förslag , hjälpte mig med att välja bland alternativen jag hade. :)

Pappa, lyssnade försökte peppa mig med goda ord , samt att en än gång säga att han finns här för att prata med, ta hjälp av osv osv. . .

Psykolgen, försökte lugna mig då jag va helt uppspelt över mina tankar, hon lyckades, att få mig att ändå gå ditt (till tuna) och att jag inte skulle ta ut det värsta i förskott . . . Samt så har jag bollat lite med mina ideér med henne och tagit del av det hon tycker verkar vara en bra lösning.

Tuna, ja jag sa som det va, Hon där på tuna har jobbat hårt med att få info av andra ställe som jag skulle kunna börja med , ett som hon hastigt under första mötet kom på, som hon även ringde , sen ett till som hon fick utav att ta info om det första stället.

Och jag bollade även tankarna med henne och tillslut kom vi fram till ett fast beslut som jag är väldigt nöjd med.

Allt detta fick jag ut igenom att säga som det va, hur läget va, hur jag kände mig osv osv. . .

Det sista alternativet hade jag faktiskt aldrig fått ut av att inte säga så som det va.

Hade jag inte sagt som det va så hade jag först och främst nog gjort en destruktiv handling som jag nu denna vecka hade fått lida av om det inte hade gått så illa att jag skulle ha lyckas, men det e minst troligt att jag hade.

Jag hade fått lida av det denna vecka och några veckor fram, och med det hade jag förlorat tid till att plugga, vilket skulle sluta med att jag ändå inte skulle skriva högskoleprovet, sen hur det vidare skulle arta sig det vill jag inte ens tänka på.

För nu har jag gjort det rätta för mig, jag har gjort mig själv en tjänst, att öppna upp mig och verkligen prata med någon i sekunden jag mådde dåligt, och nu har det löst sig med det mesta, jag har ev. en ny plats att komma till och arta mig på, jag har börjat utvecklas, en del av mig har vuxit, jag börjar sakta men säkert att jobba mig mina känslor och inte bara igenom mina tankar utan jag har nu börjat med att kunna sätta ord på dem. vilket jag bara nu framöver bara kommer ha nytta av.

Att bara en sån simpel grej att kunna sätta ord på tankar, hemska tankar, gör så mkt. Det hade jag aldrig kunnat ana.

Så nu har jag kommit så långt med mitt liv ett nytt liv, med nya insikter för saker och ting.

1.Att kunna sätta ord på hemska tankar om sig själv och på den vägen få den rätta hjälpen.

2. Att kunna vara ärlig och rak om vad man tycker tänker och känner inför någon nära så som släkting, familj eller vänner .

Dessa två saker har jag tagit mig till av och det har förändrat mkt i mitt liv, undra vad den trejde lilla ditaljen ska bli :), Återstår och se.

Idag, har det bara GO i lilla mig, först började jag dagen med att gå till psyklogen, det va ett lugnr och sannsat möte. Efter det tog jag antabus, sen gick jag ner till tuna, där beslöt vi oss för ett slutresultat.

Sen hem, då satte jag på tv:en såg på våra bästa år, sen började jag plugga matte, har nu suttit från 11.30-16.15
.Ska snart ta och göra mig lite mat, duscha sen plugga lite återigen, göra lite tester och se vad jag ligger på för nivå. Sen e jag klar för dagen.

Och jag måste säga att det har gått väldigt bra, jag KAN jue, det kändes skönt, många av talen gick fort att lösa vilket de med ska då när man väl skriver högskoleprovet, och inte bara forta att lösa jag fattade exakt vad jag höll på mig, jag förstod allt som jag gick igenom, det ända nu e att öva på huvudläkning när det gäller procent, det e jag kass på , men det ska jag ta med mig till det ny stället som jag snart förhoppningsvis får börja på , Framsteg heter det föresten. hehhe

Ja efter allt plugg så blir det kanske att slå på tv:en och se en film kanske, eller sitta här vid datorn och tra lala :P

Det va nog allt så länge.

Återkommer till kvällen med några rader :)

Hoppas ni alla "normala" får en kul fredag och helg, Då dem flesta nog ska ut och röja :P ;)?

Kram

Emelie L




Kommentarer
Postat av: A

Låter bra att de går framåt. :) Glöm inte guldstjärnan. ;) hehe

2009-09-05 @ 03:17:34
URL: http://zofiesworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0