Eftermiddagen, den har bara sussat förbi :)

Hej igen på er allesammans.

Ja mana blir lika glad när dagen bara försvinner iallafall jag :). För jag har inga tålamod till massa dö tid.

Och nu har med dagen försvunnit till något bra, jag kom nyss hem ifrån att ha varit på studiebesök på nuevo. Och det verkar vara ett riktigt bra ställe med en bra start för mig och min sitution jag lever i.

Det känns som om detta kommer leda till något nytt och glädjerikt, dels med att jag får chans och plugga och få behörig i det jag gör , dels få hjälp om det e något jag kör fast i, ha ett plats att gå till dagligen eller några dar i veckan, det va fri planering ihop med en coutch eller hur det nu stavas, vet inte ?.

Sen variera det med andra saker så som samtal, träning, föreläsningar, lära sig hitta en inre ro, lära känna sig själv och mkt mer.

Det e väldigt fritt och man planerar upp ett schema helt utav min sitution, mående osv. Det kändes väldigt bra att få chans att göra det ihop med en annan.

Så nu är min uppgift tills på torsdag att tänka över det här, ska kolla lite närmare på allt som har med nuevo att göra på deras hemsida, sen tänka över vad det e jag vill med detta, och om detta kan vara en väg framåt osv osv.

Har redan tänkt mkt öve detta men ska tänka till än en gång till så att jag inte förastar mig in i något sen göra en planering på hur ungefär jag tänker kring mig sitution och vad jag behöver för att komma i fokus igen.

Spännande , spännande, det känns som om det kör igång nu på RIKTIGT, förut har jag inte varit riktigt på hugget, förhastat mig in i saker och ting sen har det bara slutat med pannkaka allt ting.

Men nu känner jag mig taggad, lättad, motiverad till att förändra min värld. . . Och det kommer bli en lång och jobbig resa det vet jag för det e inte var dag man mår bra, känner lugn, ro i kroppen, peppad, motiverad m.m.

Men med detta projekt som nuevo, lite mer alvarligare samtal med psykologen, sen ta  antabus och medicin regelbundet under en liten tid framöver så kommer nog min grund upp till ytan så att jag kan fortsätta bygga mig uppåt i lagom takt.

Med allt detta bakom mig för dagen så ska jag ta mig en liten lugn stund nu, vila ett slag, laga mat, diska och duscha om det sedan finns lite tid och ork så blir det väl att plugga in stund innan alla serier sätts igång.

Hoppas ni alla får en bra kväll, mer av mig kommer säkerligen under kvällen någon gång, strax innan läggningsdags skulle jag tippa på.

Kram

Emelie L




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0