Helt slut efter denna dag !

Halloj på er kära läsare, ja denna dag har varit lång och händelserik, men inge plugg har det blivit, det va lite svårt att sätta sig ner , man vill jue komma nära och lära känna spike nu när man ev kommer vara hundvakt ofta.

Då vill man jue inte ge intrycket att man inte bryr sig, nu vet jag väl inte hur hundar / djur över lag drar sådana slutsatser, men just idag kände jag bara för att vara med spik ro om han, mysa , gulla, lära han vem som bestämmer, och det varerade ibland när han ville lyssna eller ej, men jag gav mig inte och fick in några fullpoäng på att han visade att han lyssnade och accepterade när jag sa till, dessvärre va det svårare att ta den kontrollen när man fick besök, för då blev han extra på lekhumör och upp i varv dels så försökte sabine rycka in mkt, och då tror jag det blev lite förvirrande när både rykte in och sa till han på skarpen typ när han skällde en massa när folk gick i trappen osv, det gick väldigt bra när jag va själv då lyssnade han och skällde ytterst få ggr men inte när sabine va här, då ville väl han kanske testa hennes gränser inte vet jag, men jag gillade inte de, inte så här i början att hon rykte in och skulle hålla kopel och allt, för nu till en början vill man ju lära upp han att det e mig han i första hand ska lyssna och lyda till. . . Det e min åsikt , jag vet inte om det har någon roll men det känns som det iallafall !

Ja, så idag har det varit min och spike dag, och fram till torsdag ska jag ha honom, men imorn så måste jag med tänka på pluggandet, försöka koppla bort lite och koncentrera mig på eng och matten, för kommer ha prov på de i slutet av veckan.

jag har iallafall lyckas planera upp plugg tiderna för plugget så det känns skönt, att bara behöva kolla till på lappen vad ska jag göra nu, imorn osv.

Dem sista timmarna på denna kväll har jag spenderat hemma hos hunden ägare, lumpen danne, sabine följde med dig och vi såg på film, och för en stund sen kom jag hem. tänkte ta mig en dusch men det känns som jag hoppar över den och tar den imorn istället, innan jag beger mig till danne, ja det blir att gå upp tidigt imorn med, runt halv 6 ska jag försöka ta mig upp så att jag hinner ta mig en dusch innan jag beger mig ut på äventyr :P !

Ja det får bli mina sista rader för denna kväll.

Sov så gott alla där ute !

Kramar

Emelie L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0