Besviken , men det börjar gå framåt på en helt ny kula.

hej , jag är så beviken på mig själv, det har varit en lång veckan, en lång och mörk vecka, det ända jag har gjort e att ha legat i min säng med fördragna gardiner bara legat och stirrat.

Jag hatar när dem stunderna faller in, det går så fort ena sekunden ser jag ljust på allt och sen nästa då faller jag och bara ser mörker. . .

Ibland blir jag bara så trött på allt, eller trött på mig själv, för att jag sätter mig i krångliga situationer, vad vill jag egentligen, ljumma mig bakom någon eller något, på sätt och viss om jag tänker efter så har jag gjort det hela mitt liv.

Antingen har det varit förhållande , skola eller jobb oj jag glömde en sak och alkoholen när det till slut inte fanns någon eller något annat.

Och denna vecka ljumde jag mig bakom min dörr , mina väggar som med börjar bli mer och mer populärt.

Men denna helg blev bra ändå, det behövdes bara ett långt samtal med psykologen sen kände jag mig lättad.
Först tackade jag nej till besök av syster sabine i fredags, men ändrade mig e nästa sekund med tanke på varför ska jag sitta själv ikväll, det e fredag, det e då jag ska passa på att umgås med dem jag mest av allt älskar, dem jag har roligt med, dem som får mig attt skratta , dem som får mig att känna att jag lever för en stund. så jag tackade jag, och vi hade en fantastisk kväll, en enkel hemma kväll med tv, och massa gott och en massa prat och skoj.

Lördagen blev lång, dagen iallafall, jag vaknade allt för tidigt för att kunna späcka hela dagen med sysselsättningar. Det blev inte mkt att göra, dagen började såklart med en kopp kaffe och cigg sen ligga i sägen och sträcka ut sig sen ytterligare mer kaffe oc hen cigg till, sedan tog dem slut så det blev en promenad till affären för att handla nya.

När jag kom hem blev det lite små städning och diskning , en dusch sen försökte jag koppla av med en bok men läste bara några sidor sen tröttnade jag. Var för rastlös för att sitta och läsa en bok och imellanåt titta ut på det fina värdret, det va varmt , soligt och klarblå himmeln, klart det börjar krypa i benen när man ligger inne och tittar ut på ett sådant fantastiskt väder. men det fan ändå ingen plan på att gå ut, det lockade inte så mkt att ta en promenad till parken och sola helt själv, å andra sidan lockade det heller inte att ringa och tjata på någon.

Jag vet inte vad det tagit åt mig, men jag har börjat dragit mig längre och längre ifrån mina kompisar och det som stör mig e att jag vet inte varför , för jag saknar dem så mkt , det kanske tar ett tag, jag har väl kanske vant mig in lite i förhållande livet. har ju inte det längre men rutinerna sitter väl kanske kvar lite ändå.

Jag hoppas verkligen det  vänder för jag vill verkligen inte förlora dem. och jag hoppas du Ann-sofie kommer snart. Jag längtar så efter att ha det dag ut och dag in i mitt liv, du får mig alltid att le, må bra, jag tycker om att dela mitt liv med dig, du ger mig så mkt, jag hoppas jag med ger dig lika mkt tillbaka, säg till för jag vet att jag ibland kan vara väldigt dålig på det.

Och nu e det söndag och jag och min store  syrra madde har idag varit i syndbyholm och draskat runt, jag har med tagit lte foton, sen satte vi oss på ett litet fik där vid hamnen, v satt där och åt glass och njöt av dem varma solen ett tag , timmarna gick jätte fort när man minst vill det så springer tiden bara iväg. sen va det dags för henne att åka hem, jag hatar när den tiden  slåt in, och kommer sakna henne så mkt innan nästa träff bli av, det e så lätt att vara med henne, även om vi kanske inte alltid pratar så mkt så har vi jätte kul ihop endå, vi skrattar mkt åt allt möjligt , pratar mkt killar, dancing, det e synd att jag inte kan go ut och roa mig lika mkt längre men den tiden kommer nog den med, och då kommer vi verkligen släppa loss :)

Och imorn är det en ny vecka och nya steg ska förhoppningsvis tas.

Jag har inte planerat något direkt , men en sak e säker inga måste ska finnas med i bilden, eller jo lite kanske, och då i synerhet pluggningen jag har verkligen slappa till det när det gåller det, men det e avsikligt, eftersom jag inte riktigt en vet när jag kommer få mitt körkorttillstånd så känner jag med att då kanske jag spara det tills det verkligen gäller och då när jag mer kan planera upp för skrivning och körningen, men jag ska ändå slö plugga lite , så att jag inte e helt ny på det när det väl gäller , så jag har bestämt att plugga en eller två dar i veckan.

I övrigt ska jag försöka se fråmt njuta av dagarna, göra något annat en att bara sitta hemma, För det börjar verkligen jag tröttna på. . .

Och när det gäller kärlek, så ska jag aldrig mer använda det som en skyddsmantel, eller ljumma mig bakoKrm, eller för att bara ha någon.
Det är slut med det nu.
Nu ska jag verkligen ta det försiktigt , vara ärlig, sluta drömma och leva där jag har fötterna

Kram

Emelie L



Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Skönt att läsa att du är okej nu. :) Kände mig lite orolig när du inte bloggat på några dagar. Inte roligt att stänga in sig i lägenheten. Men jag förstår dig, är ju inte så kul att hitta på grejer när man inte har jobb och inga pengar. Jag är också trött på att vara hemma. Har sökt jobb där i sverige, men inget svar. :( Tråkigt



Jättegullig text du skrivit om mig, jag tycker det är jättekul att vara med dig med. :) Du är en ärlig, glad, snäll och hjälpsam tjej. Det känns synd att läsa att du stänger in dig. För du är verkligen en toppentjej. Hoppas det ljusnar upp dessa dagar nu i veckan, å fortsätt med promenaderna det är bra för kropp å själ. :) Jag kommer komma dit i sommar. Vet ännu inte när det blir. Men jag kommer. :) Kram.

2009-05-18 @ 00:16:05
URL: http://zofiesworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0