Nu bor man i stort hus :)

heheh, heeeeeeeeeeej, ja nu sitter man på överväningen i syster sabines fosterfamiljs hus och myser här vid datorn och tv:en, Redan när jag klev in i det stora tysta huset stormtrivdes jag , det kommer bi väldigt tråkigt att åka härifrån på fredag, fast jag ska ju åka hem till älsklingen manne så man kommer nog inte alls länge sakna det hehe :P ne men ni som inte vet så älskar jag att antingen bo i stort hus eller lägenhet jag vill ha stora ytor att röra mig på hehe. fast jag e så liten som jag e ;)

Hhehe, a jag avslutar nog detta inlägg istället för att skriva ett nytt, hehe blev avbruten när jag satt i onsdagskväll och skrev detta sen glömde jag nog bort att avsluta det hela men jag gör det nu, bättre sent en aldrig :P

Ja manne avbröt mig med ett långt samtal , v satt nog en timme och prata mkt trevligt , sen avslutade jag kvällen med att ta en promenad med benita (hunden jag var hundvakt åt)

Sen somnade jag som en stock, konstigt för jag brukar ha väldigt svårt att sova bort och i ett sånt stort och mörk hus skulle jag nog i vanligt fall ha väldigt svårt att somna i, men jag gjorde det vlket va bra för dan efter skulle jag upp tidigt för att ta en promenad till stan och simma.

Det va en perfekt lång promenad innan det va dags att simma, gick själv och simma denna torsdag, 20 längder blev det, och jag simmade nästa dessa längder utan vila, så jag blev klar väldigt snabbt , knappt en timme tog det , med simning, batsu och dusch sen gjorde jag i ordning mig i omklädningsrumet vilket tog en stund, men inte för att jag gjorde mig jätte fin utan sölade lite, det va heller inga folk i omklädningsrummet som stressade mig hehe. . . va helt själv

Ja det skulle lätt kunnat blivit många till längder men ville inte köra slut helt på mig. . . efter simning tog jag bussen hem och gick t med benita och käkade en bit mat sen var det tänkt att plugga lite men det fanns ingen tid till det, så jag satt mig en kvart i massagestolen vilket va dunder skönt invigde den redan första kvällen , då tog jag en halvtimme massage.

Efter massagen tog jag en promenad med benita innan jag skulle iväg till psykologen, Och snacket där blev inte så märkvärdigt hade inte under veckan kunnat skrivit ut några blogginlägg så det blev somvanligt hos psykologen, (jag satt tyst och sa inte så värst mkt, men mot slutet blev det en del prat om att jag kände att måendet va på väg neråt , med att jag började känna mig tröttare och tröttare för var dag som gick och suget efter alkoholen hade kommit tillbaka en aning,

Så jag förmedlade att jag ville börja med medicinen igen eller en annan för att komma upp mig igen till en önskad normal stämning iallafall.

Så dem har nu pratat lite och ska ev besluta sig och ett beslut till på onsdag sa en av sköterskorna som gav mig antabus idag, så det känns skönt, så nu kan man slappna av en anning. . . Fast jag vet inte riktigt om mitt psyke e lite beroende av tabletterna , satt och pratade med alex om det igår och hon gav mig en tankeställer som alltid :) hehe om att läget kanske va lite så med, men ja en blanding e det nog , men som sagt jag får vänta och se nu tills på onsdag och se vad dem säger ska med då lägga fram de jag och alex pratade om, ifall dem inte redan kanske tänkt på det. . .

Efter samtalet med psykologen va jag så trött så jag gick hem till mig och la mig några timmar, passade då med att laga mat innan jag tog bussen hem till benita. . .

När jag kom hem till det stora huset gick jag ut med benita sen pratade jag en stund med manne och sen la jag mig och somnade som en stock, fast jag sov rätt antal timmar denna natt va jag tok trött morgonen därpå (fredagen) men jag traskade mig upp lite senare en jag bestämt så jag hann inte med någon dusch utan gick snabbt upp och fixade mig snabbt och hann inte med någon kaffe :( utan tog en snabb vända med bentita istället , det e ju lite viktigare en priotera en kopp kaffe innan man åker iväg.

Det blev en aning stressad morgon för mig, lite för jag e nog inte så van att planera in bussresor när jag ska iväg, e ju van att ha 5 minuter till det mesta . . .

Så när jag klev av bussen fick jag småpringa till psyk mottagningen och ta min antabus efter det kunde jag sakta ner tempot lite innan jag skulle iväg till nästa grej vilket va vägen,

Och där på vägen, va jag helt slut efter den "stressade" veckan , det kände iallafall som jag hade stressat ihjäl mig hela veckan , men sen nu när jag tänker tillbaka så va det inte så himla mkt som jag gjorde de som gjorde det hela lite stressigt va väl att passa tider med buss fram och tillbaka för att gå ut med hunder osv, och sen vissa stunder kände man inte alls för att utföra detta, att åka till huset bara för att gå ut med hunden, så nu har jag verkligen bestämt med att vänta med att skaffa nåt djur iallafall en hund, det går nog inte om man e helt själv och har jobb osv, men har man en stor familj så kan man jue överväga att skaffa sig en lite söt hund hehe. men en på ett tag så blir det ej av. Så hundpassande gav mig iallafall en rejäl tankeställare, en bra sådan med. Med att vänta med att skaffa sig ett djur...

Och sen till helgen och ja jo den har varit bra men inombords har det väl inte varit så bra, har känt med rätt tom och irreterad och trött och ja allt man kan komma på, så besök av manne har varit lite jobbigt till och från just i de stunder man bara vill försvinna ett tag, men det har man jue inte kunnat vilket i sig e posetivt måste jue lära mig att haskas med just med det beetende när man har människor runt om sig, och jag klarade det testet hyfsat bra, det va bara att ta ett djupt antetag och behärska sig lite och dels försöka fokusera bort dessa tankar med att bra stänga in sig ett tag.

Och restuarangbesök klarade jag mig igenom med fast det e vissa sekunder va väldigt jobbigt att höra den behagliga sinnestämmning i bakgrunden och se vin/ölglass som serverades till höder och vänster.

I lördags blev det lugnt och mysigt med en sväng ner på stan och till mormor, ja och hos mormor vart det ett par väldigt trevliga timmar tillsammans med manne , mormor och (åke, mormors karl)

Kvällen blev en lugn hemmakväll framför tv:en med manne, och söndag blev med kanonmysig iallafall starten, det blev frukost hemma hos alex, jätte mysigt och trevligt hade vi det, sen fram emot dagen blev det lite surigheter mellan mig och manne men vi tog itur med det fram emot kvällen vilket ledde till en väldigt mysig kväll framför beck och med massa gott sancks :)

Och idag e man lite på topp väldigt trött men gick upp skapligt för att ta antabus och spänningen i kroppen om rop efter medicin lugnade sig efter jag pratat med en sköterska om medicinering, och ett beslut om det var på gång så på onsdag för jag veta hur vi ska fortsätta medicineringen :) skönt så nu slipper man tänka på det , hur det ska bli osv.

Ja det va tänkt att plugga nu på förmiddagen men ork till det har inte riktigt funnits och så fastnade jag här för att skriva ett inlägg och sen har jag brutit för en del samtal osv. men ska nu ta nåt å äta, sen fräscha upp mig , ta en tur med pappa till anki (sabines fostermamma) och lämna hennes busskort sen bär det av hemåt och då skajag försöka ta och plugga lite men vet nog redan nu ändå att det nog inte blir av med nåt sånt men ska iallafall försöka , om inte det blir av att plugga så ska jag bara ta det lugnt och dona lite smått kanske ta och dammsuga lite , det börjar krypa fram lite smuts i vråna :P hehe.

kram på er alla så länge, ska nu försöka skriva mera saknar dels det, har nu känt att det fattas nåt i vardagen, och det e det eviga skrivandet hehe.

Emelie L

Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Oj,oj,oj...vilket långt inlägg. :) Visst e det inte skönt att skriva av sig?? Känns som man inte behöver hålla alla tankar inombords då.



Han kallas eller heter Manne han du träffar visst? Glad att du träffat någon. Kanske jag får se han då nästa vecka när jag kommer dit? :)



En grej jag tänkte säga om de där tabletterna. Sömntabletter blir man garanterat beroende av, därför skrev INTE läkaren här ut några till mig! Så sluta av med dem om du kan. Jag fick nån lindrigare antideppresiv istället, för läkaren sa att de hjälper om man har svårt att sova. :)



Annars är du beredd på att jag kommer nästa vecka? Jag ringer dig självklart närmare. Saknar dig. Kram

2009-03-16 @ 16:22:49
Postat av: alex

haha jag älskar dina inlägg och att jag ger dig tankeställare. haha =) btw, manne blev godkänd så det är fritt fram att dejta där=) haha och manne om läser detta; mitt virusprogram strular, kom och besök emelie. kram på dig gumman.

2009-03-16 @ 18:47:32
URL: http://alexiunderlandet.blogg.se/
Postat av: jess

Tack för restaurangbesöket, det var trevligt och jag är glad att du klarade av det, bra jobbat ;). kram

2009-03-17 @ 10:52:46
URL: http://jessicaakerblom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0