Det finns ingen tid över :P

Till att blogga. . . .

Jag vet alla kära läsare att jag e dålig på att uppdatera , det har helt enkelt inte funnits någon tid eller ork, mest ork till att skriva. . . .

Har varit så slut efter alla veckodagarnas slut , mentalt slut.

Men nu var det väl inte så längesen jag skrev skrev jue igår men sen dess har det hänt mkt :P

Pappa kom på middag igår, han fyllde år och istället för att bjuda hem mig så ville han bli hembjuden hit på mat och fika, fast det blev inge fika med tårta :( för han "glömde" beställa tårta i fredags. . .

men trevigt hade vi ändå och massa djupa disskusioner om allt möjligt , bland anant om manne och mig, som jag skriv igår så började tankar kring ett förhållande skräma mig lite så jag tog ett snack med pappa om det, och han fick mig att lugna ner mig lite, jah vet inte riktigt vad det e jag e så rädd för troligtvis är det tidigare förhållanden som skrämmer mig och sen har jag jue en mamma som det inte gått så bra för just med förhållanden, så jag har jue inte så bra erfarenhet av ett bra förhållanden, så det blir väl lätt att man tänker att å kommer verkligen detta hålla osv osv osv.

Sen e det väl med att jag e lite väl bekväm vid att leva ensam nu, det behövs aldrig några onödiga disskussioner innan man ska gå utanför dörrn, igen att reta sig upp på , ingen att ta hänsyn till, ingen som man behöver fråga om lov innan man tänkt ta sig ett "äventyr"

Se själv, det dyker bara upp massa negativa tankar så fort ordet Förhållande dyker upp. . . .

Men det e jue inte bara sånt som innehåller ett förhållanden, men jag kan inte se annat en detta, , , , Det e så störande.

Men pappa sa nu att ta din tid att smälta allt och VÅGA , våga ta chanser det finns aldrig några garantier så länge du älskar han "manne" så ta en dag i taget och lev ut dem med han så visar det sig vart det sluta , tänk inte så mkt. . .
Låt tiden ta över lite, och sluta ha sån kontroll över den.

Så det ska jag göra med, vad har jag att vara rädd för, jo lite rädd e jag att jag ska slösa bort min tid, som jag känt att jag gjort förut, men det va jue mest för att jag inte våga ta mig ur dem förhållandena.

Ja nu vart det många dystra rader jag fortsätter nog vidare nu.

Efter vi ätit så satt vi med ett tag och pratade skit om allt möjligt sen kom madde och julia :) på besök

Strax när dem kom , cyklade pappa ner till öl-klubben för att jobba.

Jag, madde och julia satt ett tag och snackade skit, sen tog vi en promenad förbi en lekpark och lika kul hade jag som julia hade, lekte av mig riktigt rejält och slut va jag när vi gick där ifrån, då gick vi till affären och inhandlade massa gott till kvällen, massa "nyttigt" godis.

Det blev en skön hemmakväll framför tv, vi såg robinsson, jag vet vad du gjorde förra lördag och sen på american pie. . . Ja sabine och robban kom med lagom till jag vet vad du gjorde förra lördagen, ja det såg iof inte jag , jag och julia tog och diskade upp lite eller lite det blev en rejäl disk efter dagen.'

Och gissa när jag vaknade till imorse då, ja ni 05.45 väckte julia mig, usch va trött jag va, men jag tog en cigg och somnade om en stund men inte fick man sova mkt försökte men julia va allt på mig med både de ena och de andra,


Emelie kan jag få rita, Emelie kan du ta fram papper och penna, Emelie kan du rita pippa långsturmp, Emelie vakna nu, Gå upp nu, Emelie kan jag få ta kort med den mobil, Emelie , Emelie ,Emelie.

Heheh, lite jobbigt, men sött och lte kul ändå. Tillslut gav jag upp , gick då upp och åt frukost med henne.
Sen höll jag på och dona och städa och diska lite osv osv, halv två kom mormor och åke och hämta mig, vi skulle till mamma i V-rås och gratta henne.

Och på väg ditt så ringde dem från mobila teamet . och ville att jagskulle komma och ta antabus, först sa jag nej jag kan inte och osv osv, men jag ångrade mig , lika bra att gå ditt för annars så tror dem väl att jag dricker eller har druckit och det har jag ju faktistk inte gjort denna helg.

och nu ja , jag e lite sugen på att av sätta mig ner och plugga lite få se ska nog ta det lugnt istället, man ska jue inte köra slut på sig helt, har jue tyvärr ingen gräns som säger stop inte först det känns som jag ska svimma, då hajar jag till konstigt nog, men det e bara att lära sig att ja även om man kanske inte känner sig så slut att ändå ta det lugnt. lika bra, för jag vill inte må som jag gjorde förrra vecka va ffan helt slut och trött och svimfärdig och ja allt .

Dags att avrunda nu tror jag,

kram

Emelie

Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Vet precis det där med att inte hinna blogga. ;) sen när vi två får jobb, ja då lär vi ju absolut inte alls hinna. hehe.



Jag tycker som din farsa att du ska ta en dag i taget. :) Känna efter. Man kan ju inte ha kontroll över livet, speciellt inte kärleken. Man ska göra som det känns i hjärtat bara.



Kalla hon Pippi, för pippa långstrump? :D Va gulligt.



Måste påminna dig än en gång att jag kommer på fredag. :) Spelar ingen roll för mig sen vilket humör du är på. var bara dig själv. ska bli kul att se dig igen. kram.

2009-03-22 @ 21:30:35
Postat av: Ann-Sofie

Jo, provet e på lördag. :) Jag bokade båten torsdag för att det var enda dan jag fick billigare hytt. Bättre så, så jag har pengar när jag kommer.



Alex skrev vi sku ta en dejt. ;) hehe. Men hon skrev inte vilken dag. Inte heller om hon mena fika, eller krog. Jag kan säkert hitta på annat om du vill träffa Manne lördag. Jag har inte planerat något. Bara att jag ska komma dit. Vi får prata mer på MSN. Ringer dig också dan innan jag kommer.

2009-03-23 @ 23:30:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0