Svar för alex´s inlägg (Jag vill berätta en saga) Alexiunderlandet.blogg.se

Hej hej, nu vet jag inte riktigt hur många som har läst detta inlägg som hon skrev för ett tag sen men har ni inte det så tycker jag det e värt att göra det ! :)

Många kanske tycker det e lite väl att hänga ut sin kompis men så e inte läget, dels frågade hon mig om det var okey, och det är det, skriver jue dels med mkt själv om mina mörkaste stunder, Så jag tycker då att hon kan göra desamma och förklara om varför hon känner så.

Jag har aldrig fått vetat att en närstående känt så som hon gör i vissa stunder, Nu när jag gör det, så tänker jag mer på hur mkt man sårar andra, hur mkt man kan förstöra för andra genom att ha sådana tankar och igenom hur man ibland handlar. Egentligen känner man väl ibland att ingen bör lida för mina handlingar och tankar, med det gör dem, dem närmaste så som bästa kompisar, familj och kanske tom bekanta. Och att få det bekräftat igenom text eller samtal gör mkt, I sådana här situtioner gäller det att vara ärlig och uppmärksam om man verkligen bryr sig, en liten mening kan ändra mkt fast man kanske inte tror det.

detta inlägg betydde mkt, det betydde inte bara att jag själv måste ta mig upp , utan vi tillsammans gör det, att hon med e villig att ändra i sin vardag bara för att ha mig kvar betyder väldigt mkt, man känner sig längre inte rädd att förlora en sådana fin kontakt, man känner längre inte sig så ensam, Hon vill vara där för mig, inte längre bara allmänt utan hon vill ta del av det jag går igenom, hon vill ta del av att göra saker utanför festens värld.

Det har med tagit lång tid för henne att inse allvaret, och det har det även för mig, Men nu har vi både gjort det, och vi ska tillsammans kämpa, förhoppningsvis slutar denna saga lyckligt !

Ja menningen med dessa inlägg som vi skrivit e försöka nå fram till dem som lever lite under samma prenciper, till er som ibland inte vet vad ni ska göra, hur ni ska nå fram till kompisar som må dåligt, eller till er som inte vet vart ni ska vända er till och prata med, Det känns kanske lättare ibland att prata med personer som känner likdant, Det är bara höra av er till oss  om ni vill ha tips och råd eller prata -

//Emsie !

Kommentarer
Postat av: Alex.

Vi håller varandra ovanför ytan, på något galet sätt. Men det är vi, och vi är bäst.

2009-01-13 @ 20:04:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0