Nöjd över mig själv :)

hallå hallå !

Måste säga än en gång att jag är nöjd över mig själv, har gjort det jag planerat dessa dagar som httils gått,

Har fixat med bloggen, hjälp alex med att fixa med bloggen, kommit upp skapligt alla dagar, gått mina promenadet , ifo så har jag inte gått mina morgon promenader men fram och tillbaka ti alex och det e ungefär samma längd på sträckan som jag brukar gå, så det blir ju nästan samma sak, jag har med inte gått och  lagt mig på eftermiddagarna.

Jag kanske inte har gjort något visäntligt men jag iallafall kommit igång lite och det känns skönt.

Det jag har haft lite problem med det har varit och somnat om kvällarna så det har blivit många timmar med vrid och vändningar i sängen innan jag somnat in och sen så har jag heller inte kunnat sovit så himla bra och det har man ifo känt av på dagarna man har känt sig lite seg och trött men har iallafall hållt igång :)

Måste säga att det e grymt kul att hålla på att designa bloggen / bloggarna. Det roligaste med det e att man kommer igång med att jobba i photoshop med bilder och skapa egna bakgrunder osv osv, det e ju det jag vill hålla på med, sen till de svåraste det e måtten till allt, det e rätt svårt att räkna upp måtten på en internett sida tycker jag iallafall, det e de som dar en så himlans tid.

Till morgondagen då, då ska jag börja nyttiga sysslor eller vad man ska kalla det. ska gå upp tidigt ta min morgon promenad , äta frukost, diska, och städa, äta lunsch, mellanmål, middag och kvällsmörgås med tea. Sen om jag har ork över ska jag plugga lite till körkortet.

De "nyttiga" med det hela e ju de att jag ska börja äta lite mer regelbundet och lite oftare under dagen, inga stora mål utan mer att typ hålla sig till matcirkeln hehe :P sen promenaden såklart

allt som jag rabblade upp här innan ska jag försöka hålla mig till från och med imorn , hoppas jag denna gång lyckas

Varför jag nu planerat upp lite sånt här e för jag läste en bok igår om depression , och då innehöll de såklart om sömn, kost och motionera, så jag fick mig en tankegång om att börja hålla mig till de lite, och se om det ger resultat eller det vet jag ifo redan att det gör, för jag har testat det redan när jag gick i nia men då handlade mer om att gå ner ite i vikt och få tillbaka konditionen för jag ville få vg/mvg i idrott.

Men funkar det gör det om man håller sig till rutiner ivardagen som innehåller motion, sund mat på ungefär samma tider varje dag och god sömn.

Ja så det ska jag börja med imorn.

Till helgen då , skriver om den redan nu för jag kommer troligtvis inte ha så mkt tid att skriva i helgen,

Ja på fredag kommer syster madde till mig och vi ska då ner till oasen för att lyxa till vardagen heh :P sen ska vi äta en bit mat på hyttan , sen blir det nog att avrunda kvällen med en film och lite snacks.

På lördagen åker hon hem och hon sa med att kunde följa med henne om jag ville, har inte riktigt bestämt mig om jag ska det eller ej, hade tänkt att fota alex och hennes kompis sandra innan de dra iväg på fest , det ska på fest då temat e gangster, så det e ska klä ut sig för det temat och har nu lyssnat på vad de ska ha på sig låter skit najs att fota dem då när dem ska klä ut sig så häftigt.

Men som sagt få se, att fota dem kommer ju inte ta så lång tid , så det blir ju bara att sysselsätta sig några timmar den dagen då, åker jag ti madde så har man ju och göra lite känns jue roligare.

Ja och söndag då vet jah inte, det blir nog lugnt för min del, måste ju ladda batterierna ti nästa vecka jue. hehhe

Ja ne det var allt för idag,

Jag önskar allesammans en trevlg helg.

kram

Emelie


Kommentarer
Postat av: Anonym

ring om du har tråkigt och vill ses eller ta en promenad :) Det där med maten o så låter jättebra, nu är ju inte jag deppig på samma sätt som dig men jag märker att jag mår mycket bättre av rutiner och om jag äter regelbundet, blir mycket piggare då så hoppas det hjälper dig med :). Kram

2009-01-22 @ 19:28:37
Postat av: jess

P.S det var jag som skrev det där :)

2009-01-22 @ 19:29:43
URL: http://jessicaakerblom.blogg.se/
Postat av: Ann-Sofie

Bra jobbat. :)

2009-01-22 @ 19:55:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0