Dags för uppdatering :P

Hej på er alla, nu e det dags för uppdatering så nu får ni & göra hehe :P

Ja vi kan väl börja från nyår, det blev ett mkt trevlig nyårsfirande, dock ingen alkohol vilket störde mig lite, gick och tänkte mkt på det, och ville jätte gärna supa ner mig. . . Men det blev att laga god middag med mkt trevligt sällskap, Syster tessan och alex va de.

Ja jag stod för matlagningen och tessan och alex satt och roade mig med allt möjligt snack, sen åt vi och såg på film två styckna hann vi med, och efterrätt med blev det, under filmernas gång. Ja jag kanske ska berätta vad vi åt för gott, hasselbacks potatis, fläskfilé  med rödvinssås och beasås. till efterrätt hade alex gjort chesscake, med bär tills jätte gott va de :)

Runt halv tiden gick tessan och jag ner ti stan o ch såg fyvererierna, mest gick vi ner för att hon ville träffa en kompis men vi fick stå bland allt liv och stoj själva, va väl lite kul i sig men fan va de smällde överallt, efter fyverkerierna träffade vi hennes kompisar en snabbis på torget sen gick vi hem, strax efter vi kommit innanför dörrn gjorde jag ordning mig och för sängen lagom  till jag skulle lägga fick jag de efterlängtande sms:et från orre va det :) och han v ille komma och sova med mig , vilket glädje mig så han kom strax efter vi hörs av,

Dagen efter nyår började bra fick vakna upp men person jag börjar tycka om. vi hade det jätte mysigt han jag och syster tess låg och såg lite på tv, drack kaffe och bara slöade efter allt de bestämde vi jag och orre för att åka hem till min syster sabine och hennes pojkvän robban så vi gjorde det, han åka hem först för och duscha och lite sånt, och åka då ti sabine och robban tog med mig lite mat som jag värmde där, i väntan på orre satt vi och såg en massa vänner avsnitt som gick på tv, när väl orre kom började vi med maten de åt tacos och jayg åt de jag tog med mig och det va korvstågan off fast jag åt inte så mkt, hade inte så mkt aptit till det :/

Sen blev det film , en som jag länge velat sett på rainman, jag tror den stavas så. men jag låg inge skönt i soffan så jag kunde inte konsentrera mig på film dels va det lite utav en seg film spännande och bra men seg så vi stängde av d en och jag och orre åkte hem ti mig för att mysa lite. sen for han iväg

Dagarna efter den dagen blev sega och mkt blev inte gjort, började sova mer och mer om dagarna och det e prencip det jag gjort sen dess,

Och det beror troligtvis av tabletterna jag tar och ökad dos av dem, men var igår hos doktorn och pratade om det bland annat så vi ska sänka dosen lite och sen ska jag börja ta dem på kvällarna istället och det tror jag redan nu kan vara en bra lösning för jag denna sag klarat av att vara vaken och känt mig lite mer moteverad till att jag i saker och ting tex att börja skriva lite här och efter jag gjort det tänkte jag dra igång med att diska och efter det får vi väl se om jag tar i tur med städning för det ser riktigt förjävligt ut så det behövs.

Tankar kring det nya året!?

Ja jag har väl tankar kring mkt, men jag tror mindre en hälften blir gjorda.

Det första jag kommer och tänka på e att fixa körkortet som jag länge har gått och stört mig på att jag inte fixat.

Sen att skriva klart boken till nästa år

Börja fota mer och börja fördjupa mig i kunskaper kring fotografering.

Komma in på arbetsmarknade igen

Fundera lite kring fortsatta studier kolla av vilken ort dessa studier går att plugga på, kolla upp om jag har tillräckligt med studiepoäng osv för att komma in.

Sen lite allmänt, dra ner med rökning, börja simma och träna på gym, börja med yoga, sysselsätta mig med att umgås med vänner igenom träning, som bedminton, bordstennis, promenader, golf osv, Hoppas ni e på ! :)

Sen blir det av att spara så mkt som möjligt till alex och min belöningsresa :) har dock inte börjat men ska !



Kommentarer
Postat av: Alex.

Bara till att dra fram spargrisen, jag vill fira nästa nyår i Paris men med min tur lär vi ju hamna på finlandsfärjan.

2009-01-13 @ 18:14:10
Postat av: Ann-Sofie

Jasså, du ha sovit din lilla filur. ;) Jag har nog gått runt å undrat var du hållit hus. För hemma har du ju endå datorn. Å jag tycker inte nyåret börjat dåligt för dig alls, strongt att va utan alkohol på nyår. Ta tag i körkortet nu...tänk som så- kan andra kan tamefan jag oxå! ;) hehe. Vart ska du å alex på resa??? Rätt svårt att spara...men e man målinriktad å lever på makaroner å vatten så går de. God fortsättning på de nya året. KRAM

2009-01-13 @ 18:17:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0