Det nya året e snart här då :D !

Är så glad över det, det ska bli ett riktigt spännande år detta, mkt nytt att se fram emot, min studietid, högskoleprv, körkortsprov, jennys nya familjmedlem :), kontakten med alex och syster madde, resa med pappa, om annso ska flytta hit. . .

Ja, det e mkt att se framemot, kändes som evigheter sen jag kände så. . .

Igår gjorde jag som jag alltid gör varje år, soterade räkningar brev och kvitton för varje månad, räknade på hur mkt jag har gjort av med på mat, kläder cigg, nöjen osv. . .

Har bestämt mig nu att ta det månad för månad nu istället, man får en bättre nutids kontroll över ekonomin. . .
Och det e viktigt för mig, för många ggr blir jag nedgången av att ja tänkt och räknat fel när det gäller den. . .

Jag gjorde med upp delmål i pengaväg och mående väg. så det känns skönt. . .

Jag e reeedo ! hehe , och nu ska det e bara stå på pappret nu ska jag verkligen fullfölja det.

Ja, veckan i helhet, den har varit bra, har väl inte mått så bra inombords, men det som har hent runt om mig har fått mig på bra humör för tillfälligt, jag har gått som vanligt till nuevo och framsteg, och äst ut den första boken jag fick livsgudien, dels börjat jobbat med övningarna i den, micahela har med varit med på ett hörn, medans jag pysslat med mit thar hon pysslat med sitt, det har gått bra, vi har med trallat på stan , jag köpte lite julklappar till henne, bjöd henne på mat, köpte lite hårsmycken till mig, träffade med alex och vi gick och trallade ett tag, först hemtext, sen hm, sen ett varv i 21:an, sen till tobak hon hämtade ut lite vinster, sen myrorna, sen åhlens, sen kom hennes pappa och hämtade mig, 
 
Ja väl någon meter hemifrån vurpade jag, har klarat mig hela dagen sen väl hemme då passar det bra hehe, va inte så farligt . . . men iallafall

Ja det va ungefär hur veckan har sett ut. just det, va hos mormor en hel eftermiddag, vi hade det jätte mysigt.

Ja och idag då blir det att fara runt lite, ska snart ta en promenad till min älskade vän jenny, det va ett tag sen nu, så det ska bli jätte kul att få träffa henne en sväng, hon har med flyttat , ska bli kul och se vart dem har flyttat.
Sen blir det våra bästa år, herregud ja det va ett tag sen, så det ska bli kul att kolla en sväng på det, sen blir det nog en massa babbel, runt 13 går jag hem, ska då diska upp lite äta, sen kommer ev madde en stund efter det, runt tre blir det att åka till pappa, denna gång blir det jag ska får laga maten, hasselbaxpotatis, fläskfilé och rödvinsås och sallad.

sen blir det middag, se lite på gamla wallanderfilmer, skåla lite vid tolvslaget, alkoholfritt, sen hem och soooova gott hehe !

Gott nytt år på er alla, hoppas ni får en jätte bra , rolig, mysig , trevlig afton.

Kram

Emelie L


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0