Dagen vände till någe bra ! :)

hej på er allesammans, ja det varade inte så länge min så kallade depression, efter morgonens inlägg tog jag mig i kragen, åt frukost, gick ut och gick en promenad i snöovädret, men det va skööönt, älskar snön kyla den mysiga belysningen i föntrena och på stan, julmusik och doftande kran, glögg och mandariner, färdibakade, lussekattare, peppar kakor, julvört med skinka och senap på och sedan mumsa i sig en aladinask de e jul det :)

Efter promenaden så blev det att plugga, plugga och plugga, jag kom långt idag, har bara några sidor kvar på detta kapitlet (geometri) planerar att skriva prov på torsdag eller fredag nån av dagarna ska jag med skriva engelskaprov.

efter pluggandet blev det dags för mat, makaroner och falukorv, sen efter maten blev det nästans dags att traska till jenny, vi mötes upp utanför henne, vi bestämde då för att göra en snölykte, bild på det kommer i slutet av inägget, det ska faktiskt komma mer bilder en så jag har ju nu inte alls lagt upp kalender bilder för var dag, kanske lite sent på tänkt, men kort har jag tagit så kan väl upp dem iallafall, ja det e inga märkvärdiga bilder, lite på mig, maträtter och nu den fiiina snölyktan !

Ja, jag har inte så mkt mer att säga om denna dag ! det roligaste av allt denna dag har varit att det snöat och att träffa jenny :) ! min gulliga blivande mamma vän ! :)

Ha de fint mer er alla kära läsare och ha en riktigt bra dag imorn ute i snön :) !

Nu kommer ett par gäng bilder :



Lucka 4, Kyla börjar tränga sig in i våra vrån ! Yter outfit för denna dag



och inne putfir för denna dag.



lucka 5 Trots att allt julegott börjar komma in lite här och var i affäererna så stor det en fortfarande en så länge det vanliga på bordet till lunch eller middag. fiskpinnar, makaroner och remosås, vem tröttnar på det :P !?



Lucka 6, min kära tomte+middagspartner :)



Lucka 7, andra advent va de jue då, så då passar jue två brinnande ljus till !



Lucka 8, lite annan mat, lite julemat känns det som speciellt smaken av rödbätor :)



Lucka 9, ja då blev det godis köp mit på ljusa dagen, men xs gott&blandad påse, ska vi sluta som thiland snart eller ? allt blir bara mindre och mindre, godispåsarna och julmusten vad kommer här näst ?

Lucka 10, lite god mat från pappsen !





Lucka 11, lite mer annan mat denna månad !

'
lucka 12, dags för nya vinterskor kanske ? Kylan och snön e väl på väg . . . ?



Lucka 13 vanlig dag, vanlig dag, makaroner och falukorv



lucka 14 Nu börjar kylan tränga sig på igen, ta på sig lager på lager !

Luck 14 ännu en rätt så julig middag, lax potatis och sås :)


Lucka 15, båda dessa bilder hör till lucka 12, jag och jenny på sista bilden ! :)



Kram

Emelie L

Kommentarer
Postat av: jenny

Du glömde lägga bild på snölyktan ;);)



KRAMAR

2009-12-15 @ 23:32:56
URL: http://sweetjen.blogg.se/
Postat av: jenny

HAHA jag märkte inte att du tog en bild på oss! :S :D haha. sov gott!

2009-12-15 @ 23:39:24
URL: http://sweetjen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0