Ångest laddad dag idag !

hej på er allesammans, jaha, då va man här igen, med ångest,svårt att koncentrera sig, svårt andas i mellan åt, halv skakis och dumma tankar, på att man e så himla värdelös, kommer jag klarar nåt mer i detta liv, kommer jag kunna slå mig fri från denna bubbla, kommer jag nånsin vara nöjd, kommer jag verkligen komma nån vart på det jag håller på med, ja dessa tankar snörrar, vare sig jag vill det eller ej.  det går inte att komma undan dem, så jävla surt, allt e det just nu. . . Och det blev inte bättre av att höra farmor säga att ska jag inte välja en lättare väg till framgång. det kändes verkligen att höra det, det kändes som hon sa rakt ut, men du detta kommer du inte klara.

E man så jävla dålig ?

Ne, det tycker jag inte själv iallafall, även fast jag känner så , så kommer dem onda tankarna upp VARFÖR ?

Jag känner att jag e på gång, jag har gjort stora förändring på kort tid som jag verkligen e stolt över, men ändå så känns allt så värdelös nu iallafall. . .

Dags att göra en lista på allt bra då och se om det ger en efekt

Braiga listan :

*Börjar på framsteg

*Fått mvg på alla prov i engeslkan, ett återstår att se.

*Fått mvg på procent, och g på ekvation, det va lite surt att få det men men.

*Gjort högskoleprovet (vilket i mina ögon är ett av projekten detta år som jag slutförde)

*lagt in mig själv på 15, vilket ledde till förändring av medicin, och andra tankegångar.

*Ny medicin, lett till bättre sömn och bättre in somning, vilket i sin tur lett till full närvaro den senaste månaden.

*Försökt bli kompis med syster madde igen, fast inga direkta resultat men jag försökte iallafall.

okey det va nog allt av braiga saker denna höst.

Den dåliga listan:

*Sätter för stor press på mig själv (fast mitt måeende inte är stabilt än)

*Tror jag klarar av mer en jag gör vilket leder till att jag sätter upp för stora mål på kort tid, som i sin tur leder till att jag trycker ner mig själv för att jag inte kunnat uppfylla dem.

Det nog faktiskt allt iallafall, kändes som om det va så mkt mer, men det e väl för att man klankar ner så mkt på sig själv på allt man gör. . .

Det va nog nyttigt att göra dessa listor, man får ju då lite mer pespektiv över situtionen och nu känns det lite lättare inombords :). . . faktiskt ! Att det kan vara så enkelt. hehe. . . det va nog första leendet denna dag som jag nyss fick på läpparna...

Jaha, och vad ska man göra nu då. . . ? Det får antingen bli lite plugga eller läggningsdags.

Ha en fortsatt bra kväll allesammans.

Kram

Emelie L 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0