Yes Yes Yes Yes, Jag lyckades !

Hej på er allesammans, Jag LYCKADES plugga in en del engelska, jag hade först verkligen ingen lust, engeri eller ork, bla ,bla bla.

Så jag la mig efter att jag ätit gröt, men jag tänkte att om jag kanske bara lus-läser lite så kanske jag kommer igång automatiskt.

Jag har tänkt så miljonstals gånger men jag har aldrig kommit till skott med att verkligen sätta mig mer och "lus läsa".

Denna gång gjorde jag verkligen det och det va inte alls svårt, jag kom igång väldigt fort efter att bara ha papprena framför en.

Så nu har jag gått igenom grammatiken, i lugn och ro utan press att det ska gå in, det behövdes ingen press utav min tankar, utan det gick bra och smidigt fram och nu känns det som att det mesta sitter, jag har förståelse för den (grammatiken) osv osv. Nu gäller det bara att hålla det färskt med att repitera , repitera och repitera.

Efter det, som inte alls tog så himla lång tid ungefär den uträknade tiden för detta, så gick jag en promenad, en lite kortare en vanligt, tog ungefär en halv timme, sen hem , tog en cigg som jag egentligen inte skull ha tagit, men men, man kan ju inte hela tiden klanka ner på sig själv jag röker ju ändå 4 mindre en va jag gjort hela sommaren. hehe :)

Tids nog röker jag mindre och mindre för var dag som går och rätt vad det är så står jag kanske där helt utan cig :D, Det är iallafall målet men i nuläget vill jag inte sätta någon press i den saken skull, har tillräckliga mål och press som det är, så som pluggandet, skriva högskoleprovet och förhoppningsvis få bra betyg redan i första skrivningen, sen efter det påbörja pluggandet inför körteoriprovet :) och där imellan försöka bli klar med boken.

Efter allt det, när jag har mitt körkort, ett bra sluppoäng på högskoleprovet så jag kan söka in på den linjen som jag vill gå på, så är det dags att ta tag i rökningen, får efter allt detta så har jag ett nytt mål som är att ungefär hamn på sammatid som musse i frididrotten gjort :) och då behövs det att sluta med rökningen :) hehe. . .

Efter promenaden så satte jag mig ner för att läsa in dem glosor/ord som jag har, och är nästan klar med det, och det gick med galant :) spar dem sista sidorna till i kväll efter jag sett på navy cis :) som med har säsongsstart :)

Och efter det ska jag med förutom att läsa in dem sista sidorna med glosor, gå igenom glosorna i boken English 4 som jag fått lånat av ann-sofie, 2 sidor åt gången ska jag plugga in , så det bli 2 sidor med det med :) sen e jag klar för denna dag, ska med nu efter jag ätit sätta mig ner och läsa i boken jag länat, raskens, i 2 timmar.

Hoppas ni alla har haft en bra och underbar dag? . . .

Kram

Emelie L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0