På grund av omständigheterna, så blev helgen bra :)

Hej på er allesammans.

På grund av omständigheterna denna vecka , så slutade helgen bra :)

Jag har försökt tagit psykologens råd om att efter alla så kallade bråk, dyspiter, och en del kloka beslut från min sida, att stanna där, sluta fundera, speckulera i att iallafall efter dem besluten jag gjort få ett lyckligt slut.

Jag tog till mig av de rådet, försökte så gott som, tankarna på hur alla andra mår eller ha mått har jag inte kommit ifrån men försökt prenta in psykologens råd att stanna, stanna och stanna upp, tänk inge mer, dessa beslut du gjort är bäst för dig just nu till och med kanske i slutändan med. Fokus på ditt liv nu, dina mål osv, det låter kanske tufft och hårt, dels för dem så kanske inte förstår sig på dessa val, att faktiskt börja jobba utifrån sig själv, vad jag mår bra av, vad jag får ut av, vad jag känner mig trygg med, vad jag , vad jag , vad jag, i många ögonen låter det väldigt , väldigt själviskt, från mina ögon med, ska jag verkligen satsa på det här, är det här den ända ut vägen.

Jag kommer göra lite utav detta, men inte allt för mkt, jag kommer fortfarande, lyssna på andra, försöka hjälpa andra i både gott och ont, vara ett bra umgänge osv osv, men jag vet med att det kommer bli lätt då jag har vänner runt om mig med samma inställning, som blandar det med att ro om sina vänner, slappna av och ibland stänga av och bara njuta av , filmkvällar, luncher/middagar med vänner, promenader och nu vad allt kan vara.

Jag har iallafall haft en bra helg, och i mellanåt har jag faktiskt mått väldans bra, då jag har delat mina timmar av denna helg med en del vänner bla mats och lumpen danne, i fredags såg jag och mats av film, vi delade på att prata om dels om min vecka och hans beskymer och med faktiskt liknande händelser som jag denna vecka tagit mig igenom.

Sen i lördags, ja då blev det av med promenad som med va några dar sen det blev av, det va riktigt skönt, en riktigt skön start på dagen, men sen va jag så trött efter den och dels med så trött efter veckan då jag näst intill bara gråtit, gråtit och gråtit, försök ställa att till rätta utan någon som helst lycka. . . Men det va nog meningen , tror jag, att detta skulle återigen inträffa, så att jag skulle börja tänka i andra banor osv osv.

Hur som helst trött va jag, jagsomnade som en stock runt halv två tiden, och sov fram till halv 5 ungefär, jag gick upp, jag åt, tänkte ta en promenad innan lumpen danne kom, men han kom strax innan jag skulle ut på ytterligare en promenad, vi gick och hyrde en film motgång tror jag den hette , den va en riktigt bra film :) Se den , ni som inte sett den, det e även en sann historia, älskar sådana filmer.

Efter filmen blev det ytterligare en film, en svensk,  Sex hopp och kärlek. en tung film va det.

Efter filmen satt vi och snackade ltie, sen gick danne och jag gick och la mig, låg nån timme och tänkte på allt, gick upp tog en cigg, sen somnade jag nästa direkt efter den.

Denna dag, ja vaknade redan kl 08.00 som nu även har blivit till en vana, oavsett när jag går och lägger mig, men som vanlgit går jag då inte upp, utan jag somnade om och gick upp runt 9 istället, tog mig då en kopp kaffe och cigg, sorterade tväten, gick ned med den till tvättstungan, la i en maskin, gick upp tog mig en till cigg och kopp kaffe, satte på mig träningsstället, skor , förberedde med mp3, öppnade dörren, stängde den oc hsen iväg ut på min promenad.

Tankar under promenaden kretsade mkt om min träning fram över, har ju som mål nu att slå musse eller åtminstånde komma upp i hans tid på 3000 meter  :) det kommer ta sin tid det, dels måste jag ställa om hela min vardag, matintaget, sömnen, och sluta röka som jag vet kommer bl svårt därför har jag satt upp ett mål 3 år framåt.

Sen jag förra söndagen började kolla på frididrotten , så blev jag sugen igen på att iallafall för mig själv börja lite smått speciellt med springningen eftersom att jag vet att i den så är jag stark, har ett riktigt tålamod och ger inte alls upp lätt när det gäller att springa och få bra tid. . .

Ja jag har några mål nu , känns jätte skönt, och vättiga mål för en gångs skull, dessa mål är sannolikgiltiga mål för min sitution.

Målen är att plugga och försöka göra så gott jag kan redan i första skrivningen som är nu i okt men jag har inte allt för höga hopp om detta utan är medveten att jag ev kommer få skriva om det i mars men då däremot har jag hopp om bättre och höga resultat, sen körkort till nästa vår, och sen boken, att ialalfall ha skrivit klart den till dec i år, sen om den "känd" det är bara en fördel , utan inget måste, jag e bara glad om jag blir kalr med den, för denna bok har mer betydelse för mig att mig igenom den och jobba med mina känslor, gamla känslor som jag ännu inte tagit mig igenom.

Och sen bland allt dessa så själv vill jag komma ut på arbetsmarknaden, men det kan jag inte styra över, när det blir av, vart jag ska börja osv osv, det får komma till på vägen, men sen däremot när jag väl för min chans så ska jag göra bättre ifrån mig en förr.

Ja och resten utav denna dag blir att nu sätta mig och läsa i en bok, raskens, jag ligger ju nu åtta timmar efter, så jag har lite att ta igen, likaså i matten där ligger jag efter 70 sidor, ska inte göra allt idag, eller det beror på alla kanske flyter på bra och sen kanske man på ett ögonblick e klar , men hur som helst jag ska börja med läsningen och försöka läsa åtminstonde 4 timmar sen ta matten och plugga 50 sidor oc hsen ta resten nästa helg.

så jag ahr lite att göra i det, så det bli inte som jag tänkt mig att skriva i boken denna dag,. det får vänta tills nästa söndag.

Det va faktiskt allt för i dag, Ha det bäst alla läsare. :)

Kram

Emelie L

Kommentarer
Postat av: jenny

hej gumman :) Ja vi bestämde bara sådär att följaa med helly och hennes skjuts upp till mor :) Vi kommer nog onsdag hem igen. Det beror på hur tågpriserna ligger :)



Hörs sen när jag är hemma :) Men är det nåt så är det absolut bara att ringa upp mig ;) Massa kram och gooos

2009-08-23 @ 12:50:54
URL: http://sweetjen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0