Denna dag har allt varit tung- Psykiskt

Hej , ja denna dag har faktiskt inte varit rolig alls, dels då jag gick upp jätte tidigt i onödan, jag trodde soc-pengar hade kommit över natten, men inte hade dem gjort det, väntade sen till 3 på att dem skulle komma.

Under tiden så läste jag en timme på morgon kanten, såg sen våra bästa år. läste ytterligare en timme efter det, sen när jag precis blev klar med läsningen så plingade det påå dörren, vem fan kan det tänkas vara nu mitt på ljusa dag, som ni märken blev jag väldigt förvånad då det i vanligt fall aldrig brukar komma obokade främanden, det va var med förvåning lilla mormor :) det va en väldans trevlig överraskning, tänkte saknade hon mig redan, jag va ju där igår, ne störta anledning att hon kom va för jag glömt vantar där hos henne igår, men hon stannade över en halvtimme eller så sen skulle hon faa vidare på cykeln och handla och hälsa på en vän som låg på lassarettet , Efter besöket bytte jag om till mitt rätt så nya träningställ och tog på mig mina gång skor, förberedde med musik sen stängde jag om mig och gick rask takt runt vilsta med ett leende på läpparna nästa hela vägen.

När jag kom hem va jag så trött så jag la mig och filurade fram till tre, gick då in på banken via nätet och kollade om pengarna hade kommit, vilket dem hade, så jag satte mig först och främst och betalade räkningarna. sen gick jag till affären och hämtade ut det efterlängtande peket från jotex som då innehöll gardiner, draperi som skulle matcha gardinerna sen ett påslakanset. och 4 kuddfodral.

Så fort jag kom hem så började jag dona med att sätta upp gardinerna, byta påslakana, sätta på soffans kuddar dem nya fodral, sen va jag klar njöd blev jag allt men man har ännu inte riktigt vant sig vid det nya , det kommer nog ta en liten stund innan man gör det.

Precis när jag blev klar med det ringde pappa oc hsa att han var utanför, han kom och hämta mig för att vi skulle handla så jag sprang ner ti han, vi körde till affären, blockade i mkt god mat i vagnen, så nu har man så att det räcker och blir över, inte behöver jag nu gå hungrig dem sista dagarna....

Det har verkligen varit en dag med full tempo, ingen vila här inte, och det tar på krafterna, speciellt psykiskt då jag heller inte tog medicinen imorse :(

och sen går ekonomin inte riktigt ihop så som man önskar, för nu fick jag två ovöntade räkningar, boken och tv-licensen, men tv-licenens va pappa snäll nog att villigt lägga ut för den till nästa månad, ja men då har man ju med nästa månad som man ligger back 519 kr, så ja inte först efter oktober månad blir det stabilt igen, och även en massa sparpengar blir heller inte sparadade, så jag kan ju glömma min julklapp som jag tänkt ge mig själv. dels en del kläder som jag planerat att köpa. . . Men  men så blir det väl, men tråkigt, men det e nog snart glömt går ju inte klädlös direkt. . . Så det behövs ju heller inte köpas men ja lite nytt vill man ju ha till hösten då jag förra hösten sket i att inhandla nåt förutom skor då. och en ny jacka , då min inte va så hel efter en mysslyckad kväll. . .

Men ska försöka slå bort den tanken och inte vara deppig över det, jag har ju tak över huvudet, mat på bordet pengar till cigg så jag ska allt vara glad tycker jag. hehe,

Ne nu ska jag ta mig en dusch, en sista cigg för dagen sen sova. har mkt imorn med, och mkt i helgen att ta igen, 8 timmars läsning, 200 s i matten osv osv, det blir ingen lugn stund under detta tak inte,. :( längtar faktiskt efter att bara koppla av lite, men det får vänta tills nästa helg, då ska då inte något plugg störa inte mer en planerat iallafall.

Natti på er alla och ha en bra kväll !

Kram

Emelie L

Kommentarer
Postat av: A

bra text du skrev i kommentaren på min blogg. Jag vet inte varför jag skrev det där inlägget. Kände att jag ville få ut ur mig tankar, eftersom man sitter utan pengar frustrerad och hungrig. Varför då blogga å lossas att allt e bra liksom. Jag tror inte på mig själv sådär starkt alltid. Men när man e i riktig knipa å hungrig så blir man stark på någe sätt. Plus att jag e så avundsjuk på folk som får va lediga i helgen. :( Jag förstår inte varför du inte tror på dig själv. Du var ju jätteduktig att jobba på båten, plus att du har bra ordnings-sinne hemma med. Du kan nog mycket, du har huvudet, men tror du har lite dåligt tålamod ibland, men plugg å så. Men det positiva e ju att du alltid kommer igen efter pauser. :) Man kanske behöver pauser oxå, så man inte kör slut på sig själv. :) Ibland får jag ångest på grund av att jag skriver ut så pinsamma saker i min blogg.

2009-08-27 @ 23:14:56
URL: http://zofiesworld.blogg.se/
Postat av: A

Jo, å detta med att va fattig suger. Nu när jag läste ditt inlägg kände jag dåligt samvete. Kanske du med börja tänka på pengar nu efter det jag skrev. Egentligen borde man inte tänka på pengar alls. :)

2009-08-27 @ 23:21:47
URL: http://zofiesworld.blogg.se/
Postat av: Ann-Sofie

Hehe. Kommer en tredje kommentar här nu. :) Saknar dig massor och tycker det ska bli jättekul om du kommer hit i vinter.. :) sov gott...

2009-08-28 @ 02:01:38
URL: http://zofiesworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0