Dagen fick ett lyckat slut :)

Hej på er allesammans, Ja dagen blev då bra tillslut, pappa kom på middag och maten den smakade tyckte han, det va något han ville bli bjuden på fer gånger :) Själv tyckte jag med lyckades bra för att vara första gången jag lagade maträtten :)

Vi såg på film medans vi åt och, sen runt 17.30 åkte pappa iväg till baren för att jobba, själv så stängde jag av filmen och la mig ned i sängen för att läsa, lyckades hålla mig vaken vid läsningen en halvtimme eller så sen slöt sig mina ögonen och jag somnade till som en stock, sov till 20.00 , ringde ett slag till jenny då hon hade ringt mig under den tid jag sovit, efter samtalet tog jag mig en cigg sen fortsatte jag läsningen, har nu suttit i 3 timmar med den, känner med att om jag bara vill så skulle jag kunna läsa ut boken men känner med att sova nu under natten och fortsätte med läsningen imorn, för om jag lägger mig nu så kan jag med gå upp tidigare imorn, runt 8 har jag beräknat att stiga upp, ta mig en kopp kaffe och cigg och sedan sitta med läsningen tills jag läst ut boken, det e bara dryga 6 kapitel och det e väl omkring 100 sidor det, så ja jag har beräknat att läsa det på 6 timmar men tro nog jag klarar med med 3 timmar , om jag gör det så ska jag med då sätta igång och försöka plugga hundra sidor i matten. Men det får vi se hur det bli med det.

Kvällen har iallafall varit lugn och skönt, och jag har med fått lite gjort utav pluggandet, så en klapp på axel av mig själv får det nog bli hehhe :)

Och nu ska jag se till att kunna somna så snart jag rökt mig en sista cigg, borstat tänderna osv. . .

Hoppas ni allesammans haft en fin och bra kväll ?

Kram

Emelie L

Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Vad bra att du haft en bättre dag. :) Jag var så trött å slut igår efter jobbet att jag inte orkade skriva om en lång kommentar.



Det där med bilen jag tänkte köpa annars. Det är inget lyx, man måste typ ha en bil i denna byhåla för att klara sig. :/ Jobbet ligger 8km från mitt hem. Det går inga bussar dit.



Jag kommer få ca: 7000kronor i månadslön sen i höst, jag e ju bara EXTRA där. Sen ska det betalas hyra,ström,tfn-räkning, mat å cigg av lönen med. Så vet inte riktigt hur jag ska få det att funka. Men man kan ju alltid ta ett lån å köpa en bil för (10.000 kronor). Sen blir de väl att betala bort 1000kronor i månaden i ett halvår. Allt går om man lever snålt. Nog babblat om det. :)



Jättebra att du pluggat. :) Visst känns det inte bra efteråt? Ska bli så spännande att höra sen hur det gått för dig på högskoleprovet. Vilket datum skriver du? :)

2009-08-30 @ 20:03:52
URL: http://zofiesworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0