Äckligt varmt och kvaft

Hej på er allesammans, Vill inte klaga på värmen eller så, men ställde mig in på att ja nu e sommarn slut, nu när det regnat så mkt, och vesviken blev jag när det nu inte e så, längtar så till kyligt väder, hösten alla fina färgar all frisk och kall luft att andas in, alla nya höstkläder som det redan ny gör reklam för, fina sådana med, denna höst blir det nog att beställa hem lite nytt till hösten för förra hösten blev det inte av. Men snart så har jag mig en ny höst garderod

:) :) :)

Längtar med till mörker , få tända ljus och mysa ner i soffa till alla seristartar :) idol om det kommer en säsong till av det, so you can think you can dance, fast det har redan börjat, skit hoppas det kommer mer utav de till hösten.

sen så klart längtar jag super mkt till andra avenyn ska börja, helt klart mitt favoprogram :) . . . Ja de e mkt att se framemot. . . Vilket jag inte har tänkt på de senaste dagarna, jag har haft ett rent helvete, jag har aldrig varit med om liknande och då har jag varit med om mkt, men denna gång handlar det inte så mkt om en händelse utan känslor, känslor som antingen kommit fram nu eller så jämt funnits där men att jag itne känt av dem så starkt.

De handlar om det mesta , framtiden, karriär, min kamp mot alkoholen, Dessa dagar har det känns väldigt kört, jag har inte sett mig i någon bra tillställning i framtida drömmar, förut har jag alltid sett lycka och framgång, och med de kämpat för att jag vet att om jag göra det kan jag nå mina mål. men jusat nu har jag lagt allt på hyllan eller hade senast som igår, det va den värsta dagen hittils.  jag såg ingen direkt framgång och lycka , såg mig so men jävla alkiskärring på en bänk som förlorat allt, så har jag känt hela veckan att det kommer nog sluta så, olyckligt men det har verkligen känt så.

Jag har aldrig än tanke förut att de ska kunna sluta så, men jag känner eller kände, mitt liv kommer nog bar handla om kampen mot alkoholen, jag kommer aldrig repa mig, bara månader sen e det igång, och sen uppehål sen igång, det känns verkligen som det kommer kunna bli så, att jag aldrig kommer kunna slita mig, att jag bara kommer göra min mål halvklara. och sen på ett ögonblick har tiden bara rusat och man e så pass gammal att man ger upp allt och hamnar på gartan. Usch när jag nu tänker på det igen börjar jag nästan gråta. . . Ska nog avsluta det hela om denna onda tanke.

Iallafall, jag försökte slappna av mellan tvättarna, jag lyckades många ggr men inte helt , lagom till det va dags att gå ner till tvätten igen då hade jag lugnat min nerver, men så fort det va dags att resa på fläsket kom alla tankar igen om hur dåligt allt kommer sluta, sen fixa jag med tvätten och va helt slut efter varenda tur ner till tvätten fattar inte, men sen kom jag påa tt jag mår nog som jag gör för vädret, det äckliga kvafa vädret, usch jag har aldrig varit med om att man kan bli så svettig , skakis i mitt fall , yr, nästa svimfärdig, okey jag vet nog att det e bara har med vädret att göra, men hade inte ens en tanke på de först jag pratade med jenny, hon kände med likadant, dels fick jag prata av mig med henne om alla tankar osv, kändes jkätte efteråt, Tack jenny blir alltid lite peppad och på gång efter jag pratar med dig :) Du e så stöttande och kommer alltid med bra kommentaren osv osv.

Sen kunde jag fortsätta dagen på det ett tag sen kom allt igen och allt var så trögt och meningslöst, i samma ögonblick ringde lumpen danne och vi pratade en massa och jag berättade ytterliga igen för han vad som stod på osv, och ja efter hans samtal blev jag igen på bättre humör och det har hållit i sig en så länge.

Och nu efter våra bästa år fick jag kramper i magen, e kallsvettig och snurrig, jävla väder säger jag, men jag ska iallafall se till att orka å städa, nu ska det bli en rejäl städning , damma en massa nerifrån och upp , dammsuga skrubba badrum, usch har verkligen inte någon lust , kommer vara helt slut efter allt, men dagen e inte slut ändå, har lite ärende till soc, lite samtal att ringa, sen köpa present till julia, få i mig nåt att äta, sen kan jag nog slappna av, antinge med ett spelparti på sims, eller framför en film om det går någon bra.

Helgen ja den e fullspäckad med en massa roligheter, :) har egentligen ingen lust men ska se till att ta mig igenom helge med ett leende på läpparna och uppskatta de vänner jag kommer dela den med. imorn ja till en börja ska jag ta de lugnt så jag klarar av resten av dagen, senare mot eftermiddagen bär det av till katrineholm för att fira juli som blir 4 år. . . imorn alltså, sen efter det tillbaka till e.tuna hem till robban och sabine för att sitta valpvakt :D ska bli jätte kul.

Lördagen ja då blir det att gå upp skapligt ta det lugnt till en början , en mysigt och skön morgon med andra ord sen mot kvällen ska jag och lumpen danne ner til lstan köpa lite mat på spacy hot och sen ta med oss maten och sätta oss i stadsparken och mumsa hoppas med martina får kattvakt så att hon med kan komma då och vara med oss, kvällen bli lugn inge direkt partaj, har heller inga pengar till det, men kul kan man ha för de, det blir väl att spendera några timmar i stadsparken en runda på stan ev nå lite köp i ståden om det har några. sen hem.

Söndagen ska jag ta det riktigt lugnt, ev sol i vilsta om vädret tillåter det, lite planering inför plugga till nästa vecka, ja sen lite serier på kvällen som går. . .

Hoppas ni alla andra som jag inte kommer att träffa att ni får en underbar helg med en massa trevligheter.

kram

Emelie L

Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Låter så mysigt det där med att shoppa. Kanske jag med ska ta mig en liten shopping till hösten. En ny mysig kofta vore nice. :) Städa e aldrig kul men det måste ju göras. Känn ingen panik överframtiden, man kan ta allt i lugn å lagom tankt. Kram

2009-08-06 @ 21:14:44
URL: http://zofiesworld.blogg.se/
Postat av: jenny

Har du kollat upp när andra avenyn börjar? Tror det var 9 september :)

Kram

2009-08-07 @ 09:03:11
URL: http://sweetjen.blogg.se/
Postat av: Anonym

ja men det tycker jag vi kan göra ;) bara jag är pigg och kry så jag orkar ;P Puss å kram jenny

2009-08-07 @ 17:31:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0