Måndag !

Hej hej ! Läget här e rätt bra , lite små trött, lite små hänig snorig och så, börjar väl bli lite förskyld kanske ? hm nja tror nog det bara e lite höstsnuva, Mmm ja första tecknet på att hösten snart e här, e så mysigt, när det blåser kallt ute och löven faller i färgglada färger, och man får klä sig varmt i det nya höst modet, e så tråkigt att man inte kan köpa överdrivet mkt nya höst kläder, skor mössor , halsdukar och vantar i olika häftiga färger, men får väl se om jag tar modet e akt och ringa lite jobb i veckan då har jag ju lite cahns att kunna få ett snart under hösten. . . .

Får väl se, en sak i taget , försöker hedja mig lite, vill så mkt nu när man börjar komma på fötter och när man har all tid i världen nu när man äntligen i vaken om dagarna , men e nog inte helt redo en för jobb, ska se till att få en fungerande vardag och att det håller i sig några veckor sen när de har hållit i sig utan snesteg e jag nog redo både psykist och fysiskt,

Men jag tänkte på börja en ny bok imorn sen tänkte jag kolla igenom den nya kameran och ev gå ut och fota lite på onsdag,

och idag har jag varit duktig ng och storstädat , både dammsugit , dammat och skura golven tänkte jag göra imorn bitti, har varit så duktigt att jag tom oljade hallbänken som skulle göras för längesen . . . sen har jag ni som vet allt skräp som stod bakom tv, kartonger osv de e borttaget nu, har med lagt undan en del sommarkläder och tagit fram höst och vinterkläder :) så nu e de klart skönt. så ja det har varit fart i mig idag men det har varit lite tråkigt att bara varit hemma , har inte varit så jätte pigg på nåt , gick iof ut och gick en och en halv timme men och det gjorde suset för ett tag.

Ja sen trodde jag det va denna vecka som alla serier skulle börja men ne he då det var det inte alls utan nästa vecka :(


Men bättre de, för på fredag kommer pengarna och då kan man inhandla en massa gott till den veckan ehhe , kommer nog gå upp nåt kilo tv och gott hela veckan hehe, ska med försöka ta och baka lite i helgen (bankra upp lite för hösten och vinter) om jag känner mig rätt så ere under dessa höst m¨ånaderna som jag brukar bli sjukt gottidsugen,

E ju så mysigt att sjunka ner i soffa med ljus tända och nå gott och mummsa i sig :) Tilla alla roliga serier :)

Ja resten av kvällen de få timmar som e kvar ja det blir väl att sitta framför tv:en å så,

kramar på er  !

//Emmsan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0