En överdrivet lugn vecka.

Jah, då var det dags med att blogga igen hehe . . . Min kära dator har varit på vift hela veckan så jag har inte kunnat, den har fått bott hos min kära kompis alex denna vecka. . .

Det har varit lite ensamt utan dig min kära dator hehe ne gud va jag nu låter som 5 år. . .

Veckan har varit toklugn nästan så man gått i taket åt att det inte funnits nåt att göra, har tillbringat mkt tid hemma hos alex har varit kanon mysigt vi har sett massa film och så . . .

Ja annars så har jag ju haft som mål att plugga ti körkoretet denna vecka men det har inte blivit av har känt varenda dag jag vaknat att jag inte orkar eller haft någon lust, dels så har jag med sovit bort nästan hela förmiddagar så även det har tygnt ner en lite, liksom så att äh dan e snart slut orkar inte nåt, ett dumt tankesätt jag vet ett tankesätt jag måste ändra på eller inte bara ändra på sudda ut helt och hållet. . .

Inga promenader har heller blivit av, fast det har varit för jag haft så ont i höften i början av veckan började de bara göra  mer och mer, ont, konstigt men tänkte jag går veckan ut och ser om det vänder med smärtan och det har det med gjort gör inte lite hemskt ont längre skönt , så imorn funderar jag faktskt på om jag ska ta mig en promenad innan antabusen , och sen när jag varit o ch tagit den gå hem och repetera lite p åde jag hunnit med och plugga ti körkoret innan jag ska ti psykologen,

Ja, jag skulle jue ti syster madde i katrineholm ihelgen egentligen men nu funderar jag på om jag ska vara hemma ändå, Sabine min andra lilla syster ville de, sen plus så tänkte jag att ja varför inte för orre den nya "dejten" skulle med ev komma över , tänkte att ja men varför inte så man hinner träffa han lite s¨å att det inte blir så långdraget allt. eftersom jag under en längre tid ska vara borta på helgerna rätt mkt. . . . och sen ska jag jue ti madde nu med redan den 25 oxå så ja det kan väl bli rätt skönt att vara hemma lite med.

Fast jag vet inte, vill med ändå inte, det e så skönt att komma bort från allt som påminner en om fest och utgång varje helg som kommer, det e så frestande när man kommer hem varje fredag eftermiddag från psykologen, man kommer hem och sätter sig i sitt lilla kök och tänder en cigg och bara tänker på ett glas vin, det senaste helgerna har man ju med tagit sig ett par glas det e det skönaste jag vet,.

Men måste bryta de mönstret, jag vill oxå det på sätt och vis, alkoholen har förstört så mkt och snart har jag ingenting kvar , inga vänner, familj eller någon otomstående hjäp, det börjar leda mot sitt slut, hoppet, tron och tilliten från annat håll rinner snart ut i sanden om jag försätter såhär.
 
Jag vill längre inte ta några risker, därför så e jag lite tveksam till att vara hemma denna helg, vill vara borta så mkt som möjligt å inte bara för att hindra en från att falla för frestelserna, utan med bygga upp en nya relation till min familj, till den lilla jag har kvar, sen med friltrera tankarna lite, kunna få ro med att gå igenom dem, och skapa nya bättre tankar , komma på vad jag vill göra nu framöver, andra sysselsättningar bortsett från de jag har på listan för dem e jag inte redo för riktigt en.

Måste först börja med att skapa mig en vettig vardag, kunna finna ro och trygghet med mig själv, först och främst börja lita på mig själv så jag kan kontrollera mina handlingar bättre. 


Så a har fortfarande inte bestämt mig för hur jag ska göra återstår och se vad kvällens tankar ger en för ideér.

Nu ska jag nog ja jag vet faktiskt inte ta en cigg och sen lägga mig i min säg och filura lite hehe.

Ha det så bra med er. 

kram 

Emelie

elie


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0