Första magsjukan å så hamnar den under juleveckan, Fi Fan säger jag!

Hej ja, en fridfull jul med pappa fick jag iallafall, vi hade det jätte mysigt, vi lagade julmat ihop, åt och sen somnade vi till efter maten och vaknade lagon till kalle Ankas Jul :D , då tog vi med och åt lite julgröt till de, sen efter Kalle åkte jag hem ti mig, och då tänkte jag röja upp och packa ti morgon dagen då jag skulle ha åkt till syster madde i katrineholm,

När jag kom hem på julkvällen hade jag huvudvärk så jag tänkte, jag lägger mig en halvtimme innan jag börjar med allt! Men nej da jag sov till kl 19, och då orkade jag inte börja med nåt då heller, dels så skulle jag jue vara katt vakt åt alex kisse, så jag gick iväg direkt ti henne. . .

Julaftonkvällen slutade iallafall mysigt satt där med kissen och så på julfilmerna som visades. bla. Tomten är far till alla barnen, det e ju en klassiker :) hehe. sen massa andra. men somnade med skapligt.

Ja redan på julaftonkvällen började jag känna mig krasslig men jag tänkte inte mer på de då, och samma på morgonen på juldagen men tänkte inte mer på det , jag körde på somvanligt , sen när jag va klar med all packning och städningen ocg duschning hehe, så kom det, då började jag spy så in i helvete mkt och så fortsatte de hela dagen och lite in på kvällen sen sov jag som en stock hela natten, sen börjades igen på fredagmorgon och hela förmiddagen, sen sov jag några timmar på dagen fram till 17.00 och då mådde jag hyfsat men feber hade jag fortfarande och hungrig som en räv va jag med så jag gick och köpte julmat va så inninordens sugen på det och tyckte att jag hade fått förlite av det denna julevecka hehe.

men det blev inte många tuggor av den maten när jag väl blrjade äta.¨men idag har jag mått bättre hela dagen, har inte spytt iallafall men små hängig har jag varit men det har inte hindrat mig från att städa upp lite och så, tänkte ta tvätten med men maskin va trasig så jag satte upp en tid på torsdag så hoppas den e lagad tills dess :D

Ikväll kommer syster madde hit istället :D så vi ska mysa framför tv med lite gott ja för min del blir det inte så mkt gott å äta ska snart pröva få i mig lite mat :)

Hoppas nu alla läsar haft en riktigt fin jul :) och GOD JUL i efterskott till er alla !

Kram

Emelie

Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Tråkigt att du fick magsjuka till jul. :/

Jag undra nog varför du inte bloggat på ett tag. ;)

Bra du påminde mig om a-kassa räkningen, ringde dom, å fick de uppdelat i fyra rater. Jag vill så GÄRNA komma dit å hälsa på, har lovat va me syrran å hennes kille som kommer från norge på nyår. Äta lite å ta de lugnt. :) Ska du va hemma på nyår? Kollat posten annars...?

2008-12-27 @ 20:46:22
URL: http://rockanso.blogg.se/
Postat av: jess

krya på dig gumman ;)

2008-12-28 @ 16:21:33
URL: http://jessicaakerblom.blogg.se/
Postat av: Ann-Sofie

Nu har du inte igen bloggat på ett tag. Du kan väl inte fortfarande ha magsjuka? Ingen stress...bara jag som e NYFIKEN på vad du gör. :0) Å hörde att du fick julklapparna på posten. hehe. Du undra säkert va det var, var bara lilla jag som hade lust me ngt bus. ;)

Jag vet inte nu om de blir att komma eller inte. Ha inte fått lön från jobbet. :( Å har ingen mobil. Men ville önska dig ett väldigt GOTT NYTT ÅR! Kram

2008-12-30 @ 20:33:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0