Nu sätter jag ned foten

Jag blir trött, ledsen förvirrad och mår allvarligt talat psykist dåligt av att att finnas till för dig för vad man en säger eller försöker göra för att du ska få en så  bra och trygg tillvaro som möjligt så får man bara höra ingen bryr sig om mig , ingen litar på mig , ingen tycker om mig , ingen ger mig beröm alla är bara emot mig det är vad man får höra och att alla styr och ställer över mina beslut.
 
vilket inte är sant för hur mycket jag än erbjuder så lever sekundvis vad DU DJÄLV ANSER ÄR VETTIGT. Sen när du inser att det inte vad det så börjar allt tjat om igen , ingen bryr sig , ingen lyssnar , ingen förstår , ingen vill ha med mig att göra osv och då är man där igen och försöker trösta och ge råd och tips erbjuder igen samma vettiga och trygga lösningen på ditt problem och sen går det några dagar ibland några timmar så har du igen hitta en EGEN LÖSNINING SOM DU SJÄLV ANTAR ATT DET ÄR DET BÄSTA FÖR DIG , 
och inser snart igen att det inte vad det och då börjar tjatet igen ingen bryr sig , ingen lyssnar , ingen vill hjälpa mig , ingen förstår 
 
och då börjar man om igen och erbjuder samma vettiga löaningen 
 
och så här håller du på och nu pratar jag hur detta påverkar mig för det känns som jag alltid fått tagit hand om dig och att jag alltid kommer få göra det så därför är det väldigt svårt att inte bry mig för jag kan inte bara lämna dig i sticket säger mitt psyke men samtidigt säger det mig att sluta bry dig så mycket , sluta lägg din energi , sluta försök hjälpa , sluta försök komma på lösningar för detta tar bara din kraft och ork även om det handlar om två- tre dagar i månaden så är det för mycket i förlorad tid för att själv kunna tjäna bra med pengar istället för att försöka  stötta och hjälpa någon som faktiskt inte behöver min hjälp eller stöttning får du bevisar ju gång på gång att du faktiskt kan lösa dina problem själv även om dem är väldigt kortsiktade så klarar du ju dig. . . 
 
Så mitt beslut är nu att släppa denna person , jag ska sluta försöka hjälpa henne jag ska sluta lyssna på skit hon vräker ur sig om att ingen bryr sig , jag ska inte ta åt mig av allt ont som hon utrycker sig för det stämmer inte. Det ända jag kan säga om denna person är att hon är stark som orkar leva som hon gör jag hade aldrig kunnat leva utan en fast punkt , och hur dålig som person man en känner sig efter att ha pratat med henne så är det mitt ansvar att må dåligt av det , och idag insåg jag att det hon har lärt mig det är att inte bryr sig om hur mina beslut eller handlingar påverkar andra 
 
så från och med nu har jag inga problem att välja att sluta försöka hjälpa henne , sluta lyssna och må dåligt av hennes ideotiska val ( i min värld ) , för detta beslut mår jag bra av och ingen annan . För som sagt du vet vad som är bäst för dig och du mår ju mestadels bra av den tillvaro du lever i vilket du verkar göra eftersom du ändrar ju aldrig inriktning i livet , så jag fattar inte varför jag inte kunnat inse detta tidigare att den tid och energi jag lagt ner på att försöka hjälpa bara varit förjäves för du trivs ju med ditt liv överlag jag har bara varit dum nog att inte förstå det utan trott att du vill ha hjälp med att förändra ditt liv. Men nu har jag förstått det och känner ett lugn i mitt sinne att faktiskt klippa just de bandet mellan oss. Och jag kommer finnas till för dig när det gäller att prata strunt och ha roligt men att överväldas av ett berg problem som i slutändan aldrig är ett problem det kommer jag aldrig mer tillåta för du klarar själv att reda ut dem som vilken vuxen som helst det har du ju bevisat sen du tog studenten , sen att det inte varit att lösa vissa problem på ett vist sätt de är en annan sak men som sagt jag ska sluta lägga verdering i hur du löser dina problem , det är ju bara bra att du lyckas med det Så jag förstår inte varför jag mår dåligt och måste gå hem från jobbet men nu efter att skrivit ner min känslor så har jag insett vad jag mår dålig av och varför vilket har gjort att jag nu mår bra när jag inser vad mitt problem i det hela är så det va värt att gå hem och skriva av dig så att imorgon kan gå och göra ett bra jobb utan beskymer 😊

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0