Crazy Girl. . .

Är jag nu mera ! :) Är galen, tokig, stojig, sparlig, högljud och bestmäd lite tös. . .
 
Känner mig så levande i alla tillställningar, är glad, framåt, öppen och har alltid roligt. . . Det finns längre inga hinder så känner jag.
 
Jag kör mitt rejs precis som på den gamla goda tiden fast mer seriös och tänker till en gång extra och fortfarande försiktig för det måste jag alltid vara med mitt bagage men det börjar lätt tunnas ut, det finns inte där lika starkt som förut då va allt jag utförde baserat med noga genomtänkhet. . . Nu behövs det längre inte att tänka så mycket utan jag börjar mer och mer leva som en normal månniska med liv i ögonen. . .
 
En riktigt spännande resa har jag påbörjat som jag ej vet hur den kommer sluta och det är det som är så himla befriande och skönt. . .
 
Jag vet fortfarande vart jag vill uträtta, vad jag vill göra med mitt liv det har inte förändras men hur jag kommer nå dem målen är inte alls lika inrutade längre och det är det som så himla posetivt jag lever samtidigt som jag kommer kunna nå mina mål, det behövs inte ett schema för det har jag lärt mig, inte vägen ditt men sen när det väl gäller så ja då blir det mycket jobb slit blod svett och tårar men det är vägen ditt som kommer vara riktigt speciell. .
Just det där att LEVA många kanske tror det handlar om att dricka, festa och renna ute varje helg absolut inte, det är inte det jag menar utan att bara släppa på tyglarna, göra det man vill göra för studen, det är slut med planering fram och tillbaka, utan känner jag (vi) oftast när som helst på dagen -nu tar vi oss en cykel tur ut någonstans så gör vi det, eller en dag efter jobbet- ska vi göra lite käk och sätta hos på ett berg här i närheten just för att det e varmt soligt. . . Ja som sagt alla dagar ser lite olika ut det finns väl lite rutiner som sker men inga märkvärdiga ibland har vi det soft bara degar i soffan av utmattning efter jobben eller så gör vi något annat som faller oss in. . .
 
Det bästa med det hela och det är det allra bästa och det är att hela tiden slippa  vara motorn eftersom jag är ny i stan så vet han alla mysiga fina och mycke rogivande ställen som man kan besöka så han styr jag följer efter och det är så himla befriande det har aldrig någonsin inträffat mig, och jag är nog lite ful och lite självisk nu när jag säger detta men jag gör det väldigt mycket med flit och det är när vi beslutar oss för att tillaga något så är jag så fittig (ursäkta mitt dåliga ordval)med flit då att jag låter han göra rubbet laga maten, och inte är jag snäll nog att ÅTMINSTONDE ta disken nej så snäll e jag inte. . .
 
Men jag börjar känna mig rätt dum och taskig men det är så himla skönt att slippa dem bitarna när man hela tiden har varit den som dels är motorn när det gäller allt och alla, jag lagar mat för jag kan och tycker det är roligt och ser framföralt upp till min egna mat hehe. . . :P och sen har jag varit så inrutad att jag diskar och ställer disken på ett speciellt sätt, jag gör det enkelt och organiserat FÖRR då da, nu har jag glömt vad allt sånt heter. . . så då har jag även tagit den biten också, MITT egna fel lite jag vet men sen har det ju funnits män som hjälp mig med sånt, tom städning i mellan åt och det är ju då den kära vännen Tomas men annars har jag skött allt och det är så himla rogivande att för en STUND åtminstonde att få slippa dem bitarna för en gång skull. . .
 
Men började som sagt känna mig dum så jag slutar nog snart att vara bekväm i dem bitarna. . .
 
Nu har jag nog fått ur mig det mesta, och jag är kanske lite tjatig med att jag har det så bra, lever gött, lever livet osv men den här världen med att känna en så enorm livsglädje det gör mig så förvånad, glad och lycklig jag har fått något /någon som fyller mitt inre som aldrig någonsin blivit fyllt så allt e så nytt och fresht och jag blir så himla "hög" av denna känsla jag har inom mig. . . Mår så himla bra helt plötsligt. . . Skrämmande bra ibland. . .
 
Och att jag kan hantera min situation som faktiskt inte är något att leka med så hanterar jag den väldigt bra och är stolt över mig själv när det gäller den biten jag försöker så gott det går med boende hitt och ditt få ihop min ständiga stress med att kunna hantera att jobba och tjäna pengar samtidigt det har aldrig fungerat i mitt huvud förut men nu fungerar det och samtidigt så lever jag gött men jag tror det mycket handlar om att jag vet att jag fixar allt snabbt jag har den förmågan när det gäller allt så som att hitta jobb, lägenhet det går undan när det väl gäller och jag fixar mig ur alla situationer lätt och smidig för sån är jag. Jag är inte dum, jag är smart och flititg och inte allt för kräsen. . . !
 
Med detta sätter jag punkt för dagen. . .
 
Emelie L
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0